معاون نظارت و بارزسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 205 هزار و 647 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ علیزاده با اشاره به اهم اقدامات معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته 205 هزار و 647 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

وی افزود: در این رابطه 10 هزار و 403 فقره با 11 هزار و 197 نوع پرونده تشکیل شد که ارزش ریالی آنها 77 میلیارد ریال بوده است.

معاون نظارت و بارزسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به خلاصه ای از عملکرد واحد پروژه آرد و نان در سال گذشته گفت: در این رابطه تعداد بازرسی صورت گرفته 38 هزار و 120 مورد بوده که برای آن یک هزار و 532 فقره پرونده تشکیل شد و در این باره ارزش ریالی تخلفات مکشوفه پنج میلیارد فقره بوده است.

علیزاده با اشاره به عملکرد اداره قاچاق کالا و ارز بیان کرد: در این رابطه نیز پنج هزار و 691 مورد بازرسی صورت گرفت و برای آن 905 فقره پرونده با ارزش ریالی پنج میلیارد ریال تشکیل شد.

وی با اشاره به آمار طرح نوروزی این استان اظهار داشت: طرح بازگشایی مدارس، ضیافت و طرح نوروز در فروردین امسال برگزار شده و در کل 53 هزار و 765 مورد بازرسی در این طرح ها انجام شده است.

معاون نظارت و بارزسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: اجرای سایر طرح های استانی فصلی شامل طرح آرایشگران زنانه، بازرسی از اماکن ورزشی، سرویس و پوشاک مدارس، ICT،حمل بار، طرح میوه وتره بار، مهد کودک وایزوگام، طرح کمیت و کیفیت، طرح یلدا و حجاج، طرح نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور، نصب سی ان جی گیت خودروی سواری و جمع اوری مکمل های بنزین نیز برگزار شد.

وی افزود: در طرح نوروزی روزانه توسط کارشناسان اکیپ بحران قیمت ها رصد شده و تغییرات قیمتی درسامانه قیمت ثبت وخلاصه ای از تحلیل وضعیت بازار بصورت هفتگی تنظیم وبه مراجع ذیربط ارسال شد.

علیزاده گفت: موجودی گیری از انبار و سردخانه درمدت زمانی ماهانه به تعداد 1012 واحد و ثبت میزان موجودی درسامانه پایگاه ذخیره سازی کشور نیز در این طرح انجام شد.

معاون نظارت و بارزسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: تعداد گزارشات و شکایات مردمی دریافتی در طی سال 94 به تعداد 5339 مورد بوده که از این تعداد پس ازبررسی های بعمل آمده تعداد 2510 مورد متخلف و تعداد 2768مورد غیرمتخلف شناخته شده و بقیه دردست بررسی است.

وی با اشاره به تعداد گزارشات و شکایات مردمی دریافتی قابل پیگیری درمدت زمان اجرای طرح بیان کرد: این شکایات 687 مورد بوده که از این تعداد 301 مورد متخلف و تعداد 284 مورد غیرمتخلف شناخته شده و بقیه در دست بررسی است و در این باره بیشترین گزارشات کالایی به ترتیب مربوط به پوشاک، کیف و کفش و انواع نان و در خدمات نیز پارکینگ و تعمیر خودرو را شامل می شود.

علیزاده گفت: تشکیل تیم مشترک با نمایندگان پایانه، میراث فرهنگی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، شرکت پخش فرآورده های نفتی برای بازرسی از مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی، جایگاه های عرضه سوخت، سرویس های بهداشتی و غذاخوری های بین راهی نمازخانه ها انجام شده که در این خصوص 255 مورد بازرسی صورت گرفت.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: بازرسی ، صنعت ، معدن ، صنفی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.