استاندار آذربایجان شرقی ، با اشاره به این که این نشست ارتباط مستقیم با اقتصاد مقاومتی دارد گفت : جلسه این کمیسیون باید یکی از بخش های فعال اقتصاد مقاومتی باشد تا مشکلات موجود در این عرصه حل و فصل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جبارزاده در نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود : امسال باید با انگیزه ای مضاعف ماموریت خود را در این عرصه انجام دهیم تا مردم مبارزه با قاچاق کالا و تحقق اقتصاد مقاومتی را عینا لمس کنند.

وی همچنین توجه به نقاط ضعف و قوت این مسئولیت در سال 94 ، آموزش های لازم در مورد اقلام غیرقانونی ،ترویج و تبلیغ کالاهای داخلی و تشویق پرسنل عمل کننده در این عرصه را از موارد لازم برای موفقیت بیشتر در مبارزه با قاچاق مالا و ارز دانست.

در این نشست چمنی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هم ضمن گزارشی از عملکرد این کمیسیون در سال 94 گفت : ارزش کشفیات کالای قاچاق در سال 93 / 28 میلیارد و 500 میلیون تومان بود بود که در سال 94 به 38 میلیارد و 200 میلیون تومان افزایش یافت.

چمنی افزود : تعداد پرونده های تشکلیل شده نیز در سال 93 / 4 هزار و 62 فقره بود اما در سال 94 به 2 هزار و 800 پرونده رسید که 31 درصد کاهش داشته است.

در نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همچنین تعدادی از اعضا ، در زمینه مبارزه بهتر با قاچاق کالا و ارز در استان نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کردند که توجه و حل این معضل در منطقه آزاد ارس ، توجه به موضوع قاچاق برخی محصولات از جمله محصول گندم در داخل خود استان ، مشارکت اتاق بازرگانی و اصناف در این حوزه و لزوم بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی از این پیشنهادها بود .

در پایان این نشست همچنین به خاطر عملکرد خوب کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال 94 با اهدای لوح تقدیر از اعضای آن تجلیل شد.
 
انتهاییام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
رکوددادوستددرتبریز به دلیل رونق بازارهای منطقه کردستان وجلفا وآستاراواربیل ووان ترکیه واجحاف اداره مالیاتی استان در تعیین مالیاتها به مردم است