استاندار آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی خط تولید خودرو با برند اروپایی در آینده‌ای نزدیک در تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جبارزاده در دیدار با استاندار ارزروم، از تلاش روسای جمهور دو کشور ایران و ترکیه برای افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور به رقم 30 میلیارد دلار خبر داد و اظهار داشت: برای تحقق این هدف آذربایجان‌شرقی باید بیشترین سهم را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به جمعیت سه میلیون و 800 هزار نفری و 21 شهرستان استان آذربایجان شرقی افزود: آذربایجان‌شرقی از گذشته در عرصه‌های تجاری و اقتصادی پیشتاز بوده و بازار تبریز بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان به شمار می‌رود و از گذشته شغل قابل توجهی از مردم تبریز تجارت بوده است.

جبارزاده از فعالیت کارخانجات تراکتورسازی، ماشین‌سازی، پتروشیمی و ایدم در تبریز یاد و اضافه کرد: می‌توان گفت تبریز قطب صنایع سنگین ایران به شمار می‌رود، در کنار اینها کارخانجات متعدد داروسازی که به علم روز مجهز بوده در اینجا فعال هستند و در صنایع غذایی و شیرینی و شکلات همواره پیشتاز بوده‌ایم.

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: در زمینه تولید قطعات یدکی خودرو نیز دستی بر آتش داریم و این قطعات را به کشورهایی مثل فرانسه صادر می‌کنیم.

این مسئول توضیح داد: در زمینه کشاورزی نیز فعال هستیم و به ویژه در زمینه تولید، گندم و جو و همچنین دامپروری و تولید محصولات گلخانه‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و همجواری ما با چندین کشور مثل ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، نخجوان و ... موجب شده است از گذشته با شهرهایی مثل ارزروم همکاری‌های تجاری و اقتصادی داشته باشیم.

جبارزاده با تقدیر و تشکر از کشور ترکیه که در روزهای سخت تحریم همراه جمهوری اسلامی ایران و مردم آن بودند، خاطرنشان کرد: در زمینه‌های سیاسی و تجاری روسای جمهور دو کشور تلاش می‌کنند روابط فی مابین را بازهم موثر تر و حجم آن را گسترش دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال یادآور شد: در سال‌های گذشته بیشترین شمار گردشگران ما به خارج از کشور ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند.

وی بر لزوم گسترش همکاری‌های دانشگاهی و انتقال تکنولوژی و بازار فی ما بین دو کشور و بویژه شهرهای تبریز و ارزروم تاکید کرد و گفت: می‌دانیم دانشگاه‌های ارزروم نیز از ظرفیت‌های مطلوبی برای توسعه همکاری‌ها برخوردار هستند.

این مسئول با بیان اینکه سرمایه‌گذران ترکیه قطعا از سرمایه‌گذاری در تبریز و به ویژه منطقه آزاد ارس ضرر نمی‌کنند، افزود: هفته گذشته در نمایشگاه استانبول قرارداد تامین اتوبوس‌های شهر استانبول توسط شرکت آکیا منعقد شد و در شهر بورسا نیز راه‌اندازی خط مونتاژ این اتوبوس‌ها آغاز شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی خط تولید خودرو به برند اروپایی در آینده‌ای نزدیک در تبریز خبر داد.

وی ابراز داشت: من قبلا در ارزم حضور یافته‌ام و با این شهر چندان بیگانه نیستم؛ این رفت و آمدها است که به توسعه جوامع می‌انجامد و زمینه‌های پیشرفت طرفین را فراهم می‌کند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.