معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز در 2018 میزبان حدود 2 میلیون گردشگر خواهد بود.

به‌گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمهدی در آیین بهره‌برداری از پارک موزه‌ی قاجار، با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در تبریز 2018 حدود "یک‌و‌نیم تا دو میلیون" نفر گردشگر خواهیم داشت، گفت: در کنار تمامی اقدامات و زیرسازی‌های لازم برای تبریز 2018، رفتار و کردار شهروندان و تمامی کسانی که با گردشگران در سطح شهر ارتباط دارند نیز مهم است و باید تمامی مردم در این خصوص تلاش کرده و خوی‌گرم و فرهنگ اصیل شهرمان را به نمایش بگذارند.

وی ضمن قدردانی از تمامی کسانی که در احیای این مکان نقش داشته‌اند، اظهار کرد: این پروژه از سال 81 برنامه‌ریزی شده بود که بنابر دلایلی تکمیل و افتتاح این مکان عقب افتاد.

وی افزود: ناملایمتی‌ها در حق این مکان و همچنین عقب افتادن احیای آن برای ما بسیار ناراحت کننده بود و زمانی که مسئولیتی را در این شهر به ما سپردند، مسئله‌ی موزه‌ی قاجار را با آقای شهردار در میان گذاشته و جلسه‌ای با مدیرکل آموزش و پرورش استان ترتیب دادیم.

وی ادامه داد: طبق صحبت‌ها و جلساتی که با مدیرکل آموزش و پرورش استان شد؛ دو  مدرسه‌ جلوی موزه‌ی قاجاریه تملک و به محوطه‌ی موزه‌ی قاجاریه ملحق شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: اخیرا در فضای مجازی نیز قابل احساس است که پارک موزه‌ی قاجار مورد پسند مردم است و چون نگینی در دل آذربایجان می‌درخشد؛ و همچنین با اقداماتی که در سال‌های اخیر در شهر ما انجام شده است می‌بینیم که شهر ما از دیگر شهرهای تاریخی و فرهنگی کشور عقب نمانده است.

 

وی گفت: طبق گفته‌ی رهبری که امسال سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" است؛ باید اقدامات محکم‌تر و بهتری نسبت به گذشته، با کمک یکدیگر انجام دهیم و موجبات توسعه و پیشرفت را در سطح استان رقم بزنیم.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که باید به آن توجه کرد،آماده‌سازی زیرساخت‌ها و همچنین فضای شهر برای میزبانی تبریز 2018 می‌باشد؛ که در این خصوص اقدامات زیادی انجام شده است؛ اعطای 10 مجوز ساخت هتل، تجهیز فرودگاه‌ها، بهبود حمل‌و‌نقل عمومی، آماده‌سازی موزه‌ها و .. از جمله مواردی است که باید در این حوزه‌ها تلاش شود.

پورمهدی اظهار کرد: پارک موزه‌ی قاجار نیز مکانی است که می‌تواند در امر گردشگری و میراث‌فرهنگی در تبریز 2018 به پیشبرد اهداف شهر، کمک کند.

وی ادامه داد: در دوسال اخیر، علی‌رغم مشکلات اقتصادی موجود، با تلاش‌های دولت تدبیر و امید، کشور ما پیشرفت و توسعه‌ی زیادی کرده است.

این مسئول در توصیه‌ای به مدیران و مسئولان اذعان داشت: تا زمانی که برای این مردم خدمت صادقانه و خالاصانه بکنید، به‌عنوان مدیریت ارشد استان در کنار شما خواهیم بود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار