استاندار ارزروم ترکیه گفت: آمار شبکه‌های اجتماعی ترکیه نشان می‌دهد مردم این کشور علاقه وافری برای سفر به کشور ایران و بویژه حضور در شهر تبریز دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛احمد آل‌تی بارماک در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: ارزروم چهار و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و بنده سه سال است که استاندار ارزروم هستم و از گذشته همواره مشتاق و علاقمند سفر به تبریز بودم و امیدوارم شما را هم در ارزروم ملاقات کنم.

وی با بیان اینکه بین مردم دو شهر تشابهات زبانی، فرهنگی، دینی و اجتماعی زیادی وجود دارد و دیده‌ها و شنیده‌های ما مبین پیشرفت قابل توجه تبریز است، افزود: ارزروم از نظر تجارت و گردشگری از شهرهای مهم ترکیه به شمار می‌رود و این شهر می‌تواند راه ارتباطی تبریز با شهرهای استانبول و ترابزون باشد.

آل‌تی بارماک خاطرنشان کرد: ما قصد داریم سفرهای زمینی بین دو شهر تبریز و ارزروم را گسترش دهیم چرا که سفرهای زمینی را امن‌تر می‌دانیم که با اهتمام شهردار ارزروم توسعه ارتباطات زمینی میان ارزروم و تبریز را در دستور کار قرار خواهیم داد تا زمینه مراودات تجاری مردم دو شهر نیز فراهم آید.

استاندار ارزروم با بیان اینکه دانشکده دندانپزشکی با تکنولوژی جدید اخیرا راه‌اندازی شده و امیدواریم با گسترش حمل و نقل زمینی میان دو شهر شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه‌های مختلف باشیم، عنوان کرد: برای استحکام روابط فرهنگی گروه‌های هنری را از تبریز به ارزروم دعوت خواهیم کرد و قبلا هم از گروه‌های فرهنگی مختلف تبریز دعوت کرده بودیم.

وی اذعان داشت: در زمینه هتلداری، توریسم و خدمات شهرداری می‌توانیم همکاری داشته باشیم و تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم؛ همچنین از لحاظ سیستم مدیریتی هم علاقمند به مبادله تجربیات هستیم.

آل‌تی بارماک تاکید کرد: آمار شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد مردم ترکیه علاقه وافری برای سفر به کشور ایران و به ویژه حضور در شهر تبریز دارند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار