رئیس اداره سلامت و تندرستی از احداث 38 تا 42 مدرسه سبز برای سال تحصیلی آینده در تهران خبر داد.

کامیاب صدری رئیس اداره سلامت و تندرستی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص وضعیت مدارس سبز در تهران گفت:برای سال تحصیلی آینده 38 الی 42 مدرسه سبز در تهران  ایجاد می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد چنین مدرسه هایی کار داوطلبانه ای است، افزود : مدیران باید در مدارس حضور فعال داشته باشند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی عنوان کرد: مدارس سبز، طرحی دراز مدت است و باید در کلاس ها و فعالیت ها ممیزی صورت گیرد.

صدری درخصوص رویکرد این مدارس اظهار کرد:‌ با ایجاد چنین مدارسی سعی داریم توجه دانش آموزان را به فرهنگ زیست محیطی ،‌ استفاده از غذاهای گیاهی، کاشت نهال جلب کنیم.

وی همچنین درباره تفاوت مدارس سبز و مدارس جم بیان کرد:‌مدارس سبز ،‌برنامه ای است که اکنون در حال اجراست اما برای ایجاد مدارس جم ،‌اختلاف نظرهایی میان آموزش و پرورش و محیط زیست وجود دارد.

تعیین سهمیه قرص های آهن و ویتامین D  توسط وزارت بهداشت
رئیس اداره سلامت و تندرستی با بیان اینکه قرص ویتامین  D و کلسیم‌ در اکثر مناطق تهران برای دانش آموزان متوسطه دوم سهمیه کامل گرفته و بحث آموزش نیز به کمک دبیران زیست و مربیان بهداشت مرحله به مرحله اجرایی شده است.

وی در خصوص قرص آهن نیز بیان کرد: این قرص برای دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم توزیع شده است.

صدری در پایان درخصوص وضعیت سهمیه قرص ها در سال تحصیلی آینده گفت:‌ در این زمینه وزارت بهداشت وضعیت را روشن می کند و آموزش و پرورش فقط مجری است و افزایش پوشش قرص ها به تامین اعتبار نیز وابسته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.