اصفهان؛

طرح ارتقای ایمنی آتش نشانی در مدارس کاشان استانی می‌شود

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از الگوبرداری و اجرای طرح ارتقای ایمنی این سازمان در مدارس سراسر استان طبق نامه مدیر کل مدیریت بحران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مهدی مجدالاشرافی در گفتگو با خبرنگاران گفت:اجرای این طرح این بر اساس رونوشت نامه‌ای که منصور شیشه‌فروش، مدیر اداره مدیریت بحران استان اصفهان به اداره در روز 31 فروردین ارسال کرده به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان آمده است.

وی افزود: مدیر کل اداره مدیریت بحران استان اصفهان در این نامه اجرای طرح ارتقای ایمنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان را که در مدارس این شهرستان انجام شده است از اداره کل آموزش و پرورش این استان با همکاری سازمان آتش نشانی استان در تمامی مدارس و آموزشگاه‌ها خواستارشده که دستور داده شود و اقدامات انجام شده نیز به اداره مدیریت بحران استان اصفهان اعلام شود.

به‌گفته‌وی، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در سال 94 طرح ارتقای ایمنی مدارس را با هدف آموزش، پیشگیری و اط لاع رسانی مسائل ایمنی در مقاط ع مختلف تحصیلی مدارس این شهرستان شامل بازدید ایمنی و برگزاری دوره‌های آموزشی اجراکرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، افزود: دوره‌های آموزشی

برای 3 هزار و 720 کودک در مهدکودک‌ها، 28 هزار و 972 دانش‌آموز مقطع ابتدایی، 9 هزار و 61 نفر از دانش‌آموزان دوره اول متوسطه و 7 هزار و 507 نفر از دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه برگزارشد.

مجدالاشرافی، ارائه اخطار کتبی به یکی از مدارس دارای تهدید خطر گازگرفتگی دانش‌آموزان، اجرای مانور زلزله در آذرماه 94 در دبیرستان نرجس و برگزاری دوره آموزش اطفای حریق ویژه چهارشنبه آخر سال در 35 مدرسه تعدادی از اقدامات انجام شده طرح ارتقای ایمنی در مدارس کاشان است.

وی افزود:ارسال دستورالعمل رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه سوری به مدارس،همکاری در اجرای طرح دادرس، آموزش ایمنی و آتش‌نشانی ویژ ه مراقبین سلامت، ارسال 300 نشریه "حدیث نجات" ویژه 7 مهر روز آتش‌نشانی و ارسال 4هزار برگ کاردستی خودروی آتش‌نشانی به مدارس از دیگر برنامه‌های انجام شده این طرح است.

به‌گفته‌وی،آموزش و پیشگیری مهمترین اصل در جلوگیری از خطرات احتمالی و اطلاع رسانی و افزایش معلومات عمومی افراد جامعه در مواقع بروز خطر است. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.