آموزش و اطلاع رسانی چهره به چهره در اتوبوس دیابت + تصاویر

مدیر گروه پیشگیری از بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :با هدف اطلاع رسانی و آموزش چهره به چهره به شهروندان اتوبوس دیابت در شهر مشهد راه اندازی شده و تا پایان هفته سلامت این برنامه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر محمد جعفر صادقی با اشاره به اینکه یکی از روشهای مناسب در آگاه سازی به ویژه در مقوله سلامتی، جلب توجه مردم، افزایش اطلاع رسانی و آموزش است افزود: در اتوبوس دیابت که از ابتدای هفته سلامت در مکان های پرتردد شهر مشهد، بوستانها و برخی از ادارات و سازمانها مستقر می شود، مراجعین ضمن آگاهی در زمینه بیماری دیابت مورد غربالگری نیز قرار می گیرند.

آموزش و اطلاع رسانی چهره به چهره در اتوبوس دیابت + تصویر

وی با اشاره به اینکه تا کنون استقبال شهروندان از اجرای این برنامه مناسب بوده است خاطر نشان کرد: در صورت ابتلا مراجعین به بیماری دیابت، افراد برای درمان های تخصصی به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می شوند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر 10 درصد از ساکنان مناطق شهری به دیابت مبتلا هستند خاطر نشان کرد: سبک زندگی ناسالم، کاهش تحرک، افزایش مصرف دخانیات، کاهش مصرف میوه و سبزی و استرس از علل افزایش دیابت به شمار می رود.

آموزش و اطلاع رسانی چهره به چهره در اتوبوس دیابت + تصویر

دکتر صادقی مهم ترین راهکارهای پیشگیری از بیماری دیابت را شامل کاهش وزن و تحرک، تعادل در خوردن، کاهش مصرف مواد قندی، افزایش مصرف سبزیجات ومیوه، عدم مصرف دخانیات، کنترل استرس و چک کردن قند خون عنوان کرد.

وی گفت: در ایران نیز روند بیماری دیابت رشد فزاینده ای داشته است، به طوریکه در سال 1386 از هر 20 نفر یک نفر مبتلا به دیابت شناسایی شده است و این تعداد در سال 1404 به ازای هفت نفر یک مبتلا به دیابت پیش بینی شده است.

آموزش و اطلاع رسانی چهره به چهره در اتوبوس دیابت + تصویر

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود :خیلی از مبتلایان به دیابت از بیماری خود اطلاع ندارند و با شناسایی بیماری و کنترل آن می توان از عوارض ثانویه مانند قطع پا، مشکلات چشمی، کلیوی و قلبی و عروقی پیشگیری کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار