امیدوارم میرکریمی چندین دوره دبیر باشد تا این رویداد فرهنگی به جایگاهی که لیاقت آن را دارد، برسد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مجید مجیدی کارگردان سینما در حاشیه برگزاری اختتامیه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در جمع خبرنگاران، در خصوص کیفیت سینمای ترکیه در جواب خبرنگاری از این کشور گفت: سینمای ترکیه مستعد است و کما بیش با آن آشنا هستم.

این کارگردان در مورد کیفیت برگزاری جشنواره جهانی امسال گفت: امسال سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر است؛ اما دومین دوره‌ای است که بخش جهانی آن جدا شده و قدم‌های اول را برمی‌دارد. قدم‌هایی که برای شروعی خوب خود را آماده می‌کند. خوشحالم که میرکریمی برای سال آینده نیز انتخاب شد.امیدوارم میرکریمی چندین دوره دبیر باشد تا این رویداد فرهنگی به جایگاهی که لیاقت آن را دارد، برسد. 
 
وی در خصوص نقاط ضعف جشنواره بیان کرد: قطعا هیچ کاری بدون عیب نمی‌شود، اما باید حسن‌های کار را نیز ببینیم. نکته اصلی در مورد این جشنواره تخصصی‌شدن آن است که می‌تواند سطح سینما را به جهت تکنیکی ارتقا بدهد.
 
این کارگردان در پاسخ به این سوال که اگر شما دبیر جشنواره جهانی بودید کدام بخش را قوی‌تر می‌کردید، اظهار داشت: بخش «دارالفنون» را بسیار دوست داشتم. اولین بار فکر کردم با یک جلسه نمی‌توان به نتایج دلخواه رسید اما استمرار جلسات باعث شد، مخاطبان استقبال خوبی از آن کنند. در نتیجه مشتاق بودم که برای دومین بار نیز جلسات ورک‌شاپ خودم را برگزار کنم.

وی افزود: دوام جشنواره امسال را در مستقل بودن و رسیدن به تعریف مشخص می‌دانم. سال اول فقط مستقل شد؛ اما خوشبختانه در سال دوم جهشش به سمت تخصصی‌شدن رفت.

وی ادامه داد: بخش ملی برای مردم بیشتر جالب است؛ اما بخش بین‌الملل بیشتر جنبه تخصصی دارد که می‌تواند برای رشد و ارتقای سینمای جهان و تاثیرگذاری آن بیشتر به چشم بیاید. همچنان که امسال «دارالفنون» را برگزار کردیم.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار