خواهرخواندگی میان شهر ساحلی گائتا در 170 كیلومتری جنوب شهر رم و بابلسر در استان مازندران ایران به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، در مراسم افتتاح نهمین دوره از نمایشگاه بین المللی اقتصاد دریا با عنوان 'Yacht Med Festival ' كه در شهر گائتا با حضورابراهیم رضایی بابادی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس كانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و برخی مقامات ایتالیایی برگزار شد، پیوند خواهر خواندگی میان شهرهای بابلسر و گائتا به امضا رسید.

رضایی بابادی، که به نمایندگی از شهردار بابلسر این پیمان را به امضا رساند گفت: مطمئنا امضای توافقنامه خواهر خوانندگی میان دو شهر ساحلی بابلسر و گائتا ایتالیا، سبب تقویت روابط دو شهر و به ویژه استفاده از تجربیات مسئولان دو شهر خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز هدف از برقراری روابط خواهرخواندگی بین شهرها را وحدت بیشتر و ایجاد تعلق خاطر بین مردم دو شهر اعلام کرد و افزود: برقراری روابط خواهرخواندگی بین دو شهر فرصت بالقوه‌ای برای مدیریت شهری هر دو شهر است تا از توانمندی‌های یکدیگر در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری بهره ببرند.

دلاور بزرگ نیا افزود: شهرهایی که با یکدیگر پیوند خواهرخواندگی می‌بندند، معمولا در مواردی مانند ساخت بوستان‌ها، مراکز خرید و مجموعه‌های تفریحی ، اجرای طرح‌های شهری ، توسعه حمل و نقل عمومی و جذب گردشگر تجربیاتی دارند که می‌توانند در اختیار یکدیگر قرار دهند.
شهر ساحلی گائتا واقع در استان مركزی لاتزیو ایتالیا است و بیش از 20 هزار نفر جمعیت دارد. بابلسر نیز واقع در استان مازندران بیش از 120 هزار نفر جمعیت دارد.
خواهرخواندگی اصطلاحی است که از ادبیات اروپا وارد دیگر کشورها شده و برای نخستین بار سال ۱۹۲۰ بعد از جنگ جهانی اول این قرارداد بین یک شهر انگلیس و یک شهر در فرانسه منعقد شد.
روابط خواهرخواندگی با هدف دوستی و اعتماد در سطح بین‌‌المللی و تبادل برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری ایجاد می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار