اهواز؛

نجات گونه ی لاک پشت در خطر انقراض جهانی

یک قطعه لاک پشت فراتی که در اثر تصادف جاده ای آسیب دیده بود توسط یکی از علاقه مندان به طبیعت، به اداره محیط زیست دزفول تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس اداره محیط زیست دزفول گفت: این لاک پشت  پس از مداوا و مراقبت لازم در طبیعت و در رودخانه دز رهاسازی گردید.
فرهاد قلی نژاد افزود: لاک پشت فراتی از جمله گونه های در خطر انقراض جهانی بوده، زیستگاه آن محدود به خوزستان می گردد که بدلیل اهمیت گونه، فعالیت های حفاظتی و آموزشی در حال انجام است.

قلی نژاد اظهار داشت: این گونه جانوری از گونه های مندرج در فهرست لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت منابع طبیعی است که مهمترین عامل تهدید کننده گونه، تخریب زیست گاه و روش های غیر مجاز صید نظیر استفاده از جریان الکتریسته است.

وی تصریح کرد: تحویل انواع گونه های جانوری توسط مردم به اداره محیط زیست دزفول در سال های اخیر گسترش یافته که نشان از افزایش آگاهی عمومی نسبت به طبیعت و گونه های جانوری دارد.

رئیس اداره محیط زیست دزفول بیان کرد: بسیاری از شهروندان و ساکنین مناطق و روستاها در صورت مشاهده و یافتن گونه های جانوری بیمار، آنها را به اداره حفاظت محیط زیست تحویل می دهند  که این مقوله سبب بازگشت مجدد این گونه به چرخه طبیعت می شود.

قلی نژاد افزود: همچنین در پی وقوع بارندگی های شدید و جریان سیل در شمال استان خوزستان و اطلاع رسانی یکی از ساکنین روستای زاویه ها دزفول، یک قطعه آگامای دم تیغی همراه با جریان آب از مناطق کوهستانی به پایین دست منتقل گردید و به اداره حفاظت محیط زیست دزفول تحویل و در طبیعت کوهستانی دزفول رها گردید.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.