ثبت رکورد جهانی ماراتن در فضا + تصاویر

فضانورد تیم پیک دوی ماراتن لندن در سه ساعت و نیم در فضا به پایان رساند و رکورد جهانی ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از ماه‌ها آماده شدن، تیم پیک روز یکشنبه هفته گذشته به یک خارج از زمین دست یافت. او اولین مرد و دومین نفری شد که دوی ماراتن را در فضا تمام می‌کند.

رکورد جهانی ماراتن در فضا

این فضانورد بریتانیایی دوی ماراتن لندن را در ایستگاه فضایی بین‌المللی ( آی اس اس) روی تردمیل دوید. این دوی ماراتن از او 3 ساعت و 35 دقیقه و 21 ثانیه وقت گرفت.

بر اساس این گزارش ، آی اس اس بیش از دو بار در طول مدتی که پیک روی تردمیل دوید زمین را دور زد.

رکورد جهانی ماراتن در فضا

این فضانورد پس از کسب این موفقیت در صفحه خود در توییتر نوشت: امشب راحت می‌خوابم.

پیک در طول مسابقه، دوی ماراتن لندن را از طریق تلویزیون دنبال می‌کرد و از طریق اپلیکیشن موبایل خود را در فضای دوی ماراتن قرار داده بود تا از نزدیک مسابقه را حس کند.

رکورد جهانی ماراتن در فضا

پیک دومین انسان و اولین مردی است که یک دوی ماراتن را در فضا به اتمام می‌رساند. اولین مرتبه فضانورد ناسا سانیتا ویلیامز موفق شده بود دوی ماراتن بوستون را در آی اس اس در سال 2007 به اتمام برساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
اينهمه فضانورد از كشوراى ديگه رفتن فضا يدونه از اين خودنماييها رو نكردن. انگليس چون اولين فضا نوردش رو فرستاده، هر كارى از اون بالا ميكنه كه بگه ما هم هستيم. در ضمن حتى با وجود اون دو بندى كه به كمرش بسته تا شبيه وزن عمل كنه، دويدن تو فضا آسونتره تا روى زمين، نميشه اين رو با ركوردهاى روى زمين مقايسه كرد. تو همين چند وقتى كه رفته فضا تعداد خبرايى كه از فضانورد انگليسى به زمين مخابره ميشه به مراتب بيشتر از بقيه فضانورداس.
كاش ايران هم با كمك روسيه فضانورد بفرسته، ما هم قدرتى نشون بديم البته نه با جلف بازى مثل ايشون.
آخرین اخبار