عزم مسئولان برای راه‌اندازی دانشکده هنر آبادان لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در جلسه هماهنگی راه‌اندازی دانشکده هنر آبادان گفت:تحقق این هدف به همت و عزم جمعی مسئولان به‌ویژه سازمان منطقه آزاد اروند، فرمانداری آبادان و دیگر دستگاه‌های اجرایی بستگی دارد.

دکتر غلامحسین خواجه با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در رشته‌های مرتبط هنری در شهرهای آبادان و خرمشهر افزود: وجود هنرمندان فراوان آبادانی و خرمشهری در سطح کشور خود گواه این مدعا است.

وی با تأکید بر این‌که برای تأسیس یک دانشکده تمامی امکانات موردنیاز برای تأسیس یک دانشگاه در مقیاس کوچک‌تر باید فراهم شود، گفت: ازجمله این نیازها می‌توان به وجود خوابگاه، فضای آموزشی، تجهیزات، اعضای هیأت‌علمی، منازل سازمانی، فضاهای ورزشی و تفریحی و سالن‌های غذاخوری اشاره کرد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: فراهم کردن این امکانات با توجه به اعتبارات اندک و محدود دانشگاه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست و وزارت علوم نیز توانایی تخصیص اعتبارات کلان را ندارد اما در شهرهای آبادان و خرمشهر می‌توان این امکانات را با کمک سازمان منطقه آزاد اروند مهیا کرد.

فرماندارویژه  آبادان نیز گفت: در زمان حاضر طیف وسیعی از مردم آبادان علاوه بر علاقه‌مندی، در حوزه‌های مختلف هنری مشغول فعالیت هستند.

عزیزاله شهبازی با اشاره به شهرت آبادان در عرصه‌های هنری اعم از تهیه‌کنندگی، کارگردانی، فیلم‌سازی، داستان‌نویسی، کتاب نویسی، نقاشی، خط و غیره در سطح کشور افزود: ساختمان دبستان مهرگان (با سال ساخت ۱۳۲۶) برای تأسیس دانشکده هنر پیش‌بینی‌شده است.

وی  بابیان این‌که استاندار خوزستان به منظور اقدام فوری در این زمینه به فرمانداری آبادان مأموریت داده است، گفت: ساختمان دبستان مهرگان در اختیار آموزش‌وپرورش است که طی توافقنامه‌ای با سازمان منطقه آزاد اروند قرار شد که این ساختمان برای انجام مرمت و احیا جهت تبدیل به دانشکده هنر تحویل این سازمان شود.فرماندارویژه  آبادان ابراز امیدواری کرد که سازمان منطقه آزاد اروند با توجه به رسالت خود، نسبت به تبدیل این دانشکده به دانشگاه بین‌المللی هنر(سینما و تئاتر) به عنوان یک‌چشم انداز اقدام کند تا از کشورهای دیگر نیز جذب دانشجو داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.