دبیر جشنواره تئاتر فجر درباره جشنواره مقاومت فتح خرمشهر اظهارنظرکرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: در راستای دستیابی به خروجی بهتر در این جشنواره نیاز است تا روی بیان زیبایی‌شناختی و جدایی از نگاه شعارزده تفکر بیشتری داشته باشیم و این رویداد را از شکل موسمی خارج کنیم.

سعید اسدی افزود: ما همواره جشنواره بزرگی به نام دفاع مقدس و مقاومت برگزار کرده‌ایم و علاوه بر آن با برپایی جشنواره فتح خرمشهر حماسه بازپس‌گیری بخش مهمی از خاک کشورمان را در قالب تئاتر نمایش داده‌ایم.

 وی گفت: جشنواره مقاومت با جشنواره فتح خرمشهر همگرایی دارد که می‌تواند موثر باشد و نباید آن‌ها را جدای از هم قرار داد.

 این مدرس دانشگاه افزود: در حال حاضر شرایط ما در منطقه شکل متفاوتی به خود  گرفته و نقش ما در جهان نسبت به سال‌های گذشته تغییر پیدا کرده است.

اسدی که پیش از این تجربه داوری جشنواره فتح خرمشهر را دارد، گفت: همیشه کارهایی که در جشنواره بوده‌اند از شعارزدگی، فکرزدگی، احساساتی‌گری رنج برده و هنوز بیان زیبایی‌شناختی خود را پیدا نکرده است و به نظر من این بخش یکی از معضلاتی است که باید به آن فکر کنیم و در ارائه و تولید آثار دقت بیشتری داشته باشیم.

نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر، از 28 اردیبهشت ماه تا 3 خرداد ماه به دبیری حسین مسافرآستانه در آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.