برج ساعت بیگ بن لندن قرار است چند ماه به علت تعمیرات خاموش شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "سیاتل‌تایمز،" مقامات انگلیس روز گذشته اعلام کردند برج ساعت بیگ بن در شهر لندن به مدت چند ماه به دلیل تعمیرات خاموش می شود. این تعمیرات که قرار است از ژانویه 2017 (بهمن 95) آغاز شود، سه سال زمان می برد. این یکی از طولانی ترین تعمیراتی است که قرار است روی این برج ساعت واقع در ضلع شمال شرقی ساختمان پارلمان انگلیس انجام شود. 
"استیو جاگز،" حافظ برج ساعت در پارلمان گفت: "نمی توان بیش از این برای تعمیر برج صبر کرد. بیگ بن ناپایدار نیست؛ اما اگر امروز آن را تعمیر نکنیم، در آینده دچار خرابی هایی می شود. ما باید هرچه زودتر کاری کنیم تا نسل های آینده نیز از این برج لذت ببرند."

طرح بازسازی ساعت بیگ بن 42 میلیون دلار هزینه می برد و شامل تعمیرِ خوردگی های سقف و همینطور جلوگیری از نشت آب است که امکان دارد سنگ بری های این ساختمان 160 ساله را از بین ببرد.

این ساعت بزرگ قرار است چندین ماه خاموش شود تا تعمیرکاران بتوانند روی آونگ 4 متری آن کار کنند و عقربه های آن را از هر چهار جهت بردارند.

استیو جاگز در ادامه افزود: بیگ بن در شب سال نو هم به صدا درمی آید. تلاش می کنیم از روشهای سنتی برای تعمیر آن استفاده کنیم؛ اما نوآوری هایی نیز برای این ساعت در نظر گرفته شده است. 28 لامپ حبابی پشت هر ساعت با لامپ های ال ای دی جایگزین می شود. در نتیجه در جشن ها و مناسبت های مختلف رنگ ساعت تغییر می کند. همچنین قرار است یک آسانسور در راهروی تهویه آن نصب شود. در حال حاضر برای بالا رفتن از برج باید 334 پله را طی کرد.

بیگ بن بزرگترین و معروف ترین برج ساعت جهان است. این برج از سطح زمین 93.3 متر ارتفاع دارد. ساعت این برج که دارای چهار جهت است، 55 متر از سطح زمین ارتفاع دارد. در واقع بیگ بن نام زنگ بزرگ این ساعت است که در هر ساعت به صدا در می آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار