مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سومین دوره از مجلس دانش آموزی استان بر اهمیت تمرکز زدایی از آموزش و پرورش و مشارکت دانش آموزان در پیشرفت جامعه تاکید کرد.

مشارکت، موجب پیشرفت جامعهبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی از مشهد، سید جواد حسینی در جمع نمایندگان سومین دوره مجلس دانش آموزی استان گفت: عریض و طویل بودن وزارت آموزش و پرورش موجب شده است که نتواند وظایف خود را به خوبی عمل کند و با تمرکز زدایی و مشارکت می توانیم وظایف را بهتر انجام دهیم.

وی به مشارکت اجزاء در آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: باید مدارس را با اجتماع پیوند زد و مشارکت اجتماعی دانش آموزان را در جامعه بالا ببریم که مجلس دانش آموزی تمرین فعالیت های مدنی و اجتماعی دانش آموزان است.

حسینی به سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و تصریح کرد: تربیت دینی و اخلاقی بچه ها زیر بنای تربیت است که مستقیما در سند بنیادین تحول آموزش و پرورش اشاره شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزاری طرح " قنات " را یکی از طرح های موفق آموزش و پرورش استان دانست و خاطر نشان کرد: در طرح قنات که متشکل از قرآن، نماز، امام شناسی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است، موفق شدیم 66 دارالقرآن را احیا کنیم و 22 مرکز شاهد پژوهی را افتتاح کنیم که با استقبال رهبر انقلاب، تلاش های ما به ثمر نشست.

حسینی به طرح هر دانش آموز یک نقش و یک تشکل اشاره کرد و گفت: از میان 1 میلیون و 200 هزار دانش آموز استان، 961 هزار نفر دارای نقش و تشکل هستند.

وی از افزایش و رشد فعالیت های فرهنگی و هنری استان خبر داد و افزود: خراسان رضوی درتمامی مسابقات فرهنگی، علمی و هنری کشور حداکثر رتبه اول و حداقل رتبه سوم را کسب کرده است و این نشان از تلاش دانش آموزان استان دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان قلب جامعه را آموزش و پرورش ، قلب آموزش و پرورش را مدرسه، قلب مدرسه را معلم و قلب معلم را دانش آموز دانست.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.