هيئت 5 نفره شورای جهانی صنایع دستی و به منظور ارزيابي و بررسي تبديل مشهد مقدس به شهر جهاني سنگ هاي قميتي، صبح امروز وارد پايتخت معنوي ايران شدند.

ارزيابان شوراي جهاني صنايع دستي وارد مشهد شدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در جلسه اي که با حضور ارزيابان شوراي جهاني صنايع دستي تشکیل شد گفت: مشهد در حوزه تراش، توليد، فروش و صادرات سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي از ظرفيت هاي بسيار بالايي برخوردار است.

زارع صفت افزود: مشهد دومين كلانشهر ايران و يكي از قطب هاي گردشگري فرهنگي و نيز صنايع دستي كشور است.

وي گفت: خراسان رضوي يكي از مهمترين و قدیمی ترین استان هاي كشور است كه اين استان را با ايران و ايران را با اين استان مي شناسند.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي تصریح کرد: 70 رشته از مجموع رشته هاي صنايع دستي کشور، در اين استان فعال است و 90 درصد تراش، توليد، فروش و صادرات سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي كشوردر خراسان رضوي انجام مي شود.

وي با بيان اينكه هنرمندان صنايع دستي خراسان رضوي موفق به كسب 7 نشان مهر اصالت از يونسكو شده اند كه دو نشان آن مربوط به سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي است افزود: اين موضوع نشان دهنده اهميت مشهد در حوزه سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي است.

زارع صفت در ادامه گفت: سفر اين هيئت 5 نفره به مشهد را بايد به فال نيك گرفت و با تمام توان آماده همكاري با اين گروه هستيم.

خانم قدا هیجاوی سرپرست این هیئت و رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع نيز در اين جلسه گفت: ازاينكه به مشهد سفر كرده ام بسيار خوشحالم و اميدوارم اين سفر نتايج بسيار خوبي را به دنبال داشته باشد.

وي گفت: مشهد مقدس داراي ظرفيت هاي فراواني است و تا كنون در باره ظرفيت هاي اين شهر در حوزه سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي تعريف هاي زيادي شنيده ام.

وي افزود: در مدت سفر دو روزه خود به مشهد از ظرفيت هاي مختلف اين شهر بازديد خواهيم كرد.

ديداربا استاندار خراسان رضوي، بازديد از مجتمع ارگ، بازديد از خانه ملك، بازديد از گالري پارسيس، حضور در موزه بزرگ خراسان و بازديد از اين مجموعه، حضور در بازار رضا و ديدار با فعالان تراش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي، بازديد از دانشگاه فردوسي، بازديد از مركز زمين شناسي شمالشرق، بازديد از هنرستان تراش سنگ آل طه، حضور در حرم مطهر رضوي، بازديد از موزه آستانقدس، ديدار با تجار و پيشكسوتان، و بازديد از فروشگاه هاي صنايع دستي طرقبه از مهم ترين برنامه هاي سفر دو روزه اين هيئت 5 نفره به مشهداست.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.