صدها تن از شهروندان کابل در یک تجمع اعتراض‌آمیز مبنی بر اختطاف و قتل «اباسین زازی» پسر خرد سال، خواهان اعدام مجرمین این رویداد در محضر عام شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،معترضان امروز در یک گردهمایی همچنین از بی توجهی دولت نسبت به قضایای جرمی ابراز نارضایتی کردند اما از دولت و نهاد‌های عدلی و قضایی خواستند که قاتلین اباسین زازی را در محضر عام اعدام کند.

معترضان با شعار "ما عدالت می‌خواهیم، ما محکمه قانونی می‌خواهیم" همدردی خود را با خانواده اباسین زازی اعلام کرده و اظهار داشتند کسانی که به قاتلین و اختطاف کنند‌گان ترحم می‌کند، قاتلین مردم افغانستان هستند.

سنگر امیر زاده، فعال مدنی با بیان اینکه اعدام قاتلین اباسین زازی صدای ملت افغانستان است، از مردم و دولت خواست تا در برابر جنایت سکوت نکنند.

وی از رهبران حکومت وحدت ملی و نهاد‌های عدلی و قضایی خواست تا عاملین اختطاف و قتل اباسین زازی را در محضر عام اعدام شوند.

همچنان دکتر سیرت، یکی تن از شهرون کابل به آوا گفت: تا کنون هیچ قاتلی از سوی دولت و نهاد‌های عدلی و قضایی اعدام نشده و آنان همواره توسط قدرتمندان آزاد شده‌اند.

آقا سیرت با انتقاد از وکلای پارلمان اظهار گفت: نماینده‌های ملت از رأی مردم به پول و ماشین‌های «زره» دست یافته‌اند، اما هیچ‌گاه فریاد خود را علیه بی‌عدالتی بلند نکرده‌اند.

درهمین حال سیدمیثم احسانی، فعال مدنی در این گردهمایی گفت: ارگان‌های عدلی و قضایی باید جلوی اختطاف را بگیرد و عاملین این گونه قضایا را در محضر عام اعدام کنند.

احسانی تأکید کرد، دولت باید به فرهنگ معافیت پایان داده و عاملین اختطاف و قتل اباسین زازی را در محضر عموم اعدام کند؛ تا درسی برای سایر اختطاف کنندها باشد.
وی تصریح کرد، کسانی که به اختطاف کنند‌ها و قاتلین ترحم می‌کنند، قاتلین ملت مسلمان افغانستان هستند.
همچنین «احمد ضیا لیاقت»، یک تن ار اعتراض کنندگان با بیان اینکه وحشت در افغانستان به یک فرهنگ مبدل شده از دولت خواست تا به وحشت و قتل در کشور نقطه پایان بگذارد.
وی از تمام مردم افغانستان خواست تا با بسیج همگانی، به دولت فشار وارد کند تا قاتلین اباسین زازی اعدام شود.
او نیروهای امنیتی را به بی‌کفایتی متهم کرد و از دولت خواست تا امنیت شهروندان مخصوصأ کودکان را تأمین کند.
به گفته وی کودکان هر روز قربانی می‌شود، اما قاتلین آنها مورد هیچ‌گونه پیگردی قانونی قرار نمی‌گیرند.
در همین حال پدر اباسین زازی نیز از دولت خواست تا با قاتلین اباسین برخورد جدی کرده و آنها را به اشد مجازات «اعدام» محکوم کنند.
قابل یاد آوری است که آدم ربایان «اباسین زازی» کودک چهارده ساله را پنج ماه پیش از منطقه کارته نو شهر کابل ربوده و سپس او را به قتل رساندند.
گفتنی است تاکنون نیروهای امنیتی ۱۲ نفر را در پیوند این قتل بازداشت کرده اند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار