در همایش تجلیل ازنمایندگان کارگران شهرداری تهران مطرح شد:

قرارداد های سفید امضا چالش اصلی پیش روی کارگران

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت:قرارداد های سفید امضا و شانه خالی کردن کارفرما ها از پرداخت حق بیمه کارگران از چالش های پیش روی کارگران است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن سرخو رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در همایش تجلیل از نمایندگان کارگران شهرداری تهران که امروز(شنبه)در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزارشد، اظهار داشت: امروز ازنمایندگان کارگران واحدهای صنعتی و تولیدی که با وجود تمام کمبود ها سعی در رفع مشکلات اقتصادی کشور داشتند تقدیر می شود.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در برخی از کارگاه های کوچک و برزگ شرایط نامطلوبی به کارگران تحمیل می شود، گفت: در این شرایط کار برای نمایندگان کارگران بسیار مشکل است زیرا آنها هم باید پیگیر مشکلات کارگران باشند و هم با کارفرما ها به گونه ای تعامل داشته باشند که پایه های بنگاه های تولیدی سست نشود و گاهی ممکن است در این مسیر منافع شخصی آنها تزلزل پیدا کند.

سرخو با بیان اینکه چالش های زیادی پیش روی کارگران وجود دارد،تصریح کرد: قرارداد های سفید امضا و شانه خالی کردن کارفرما ها از پرداخت حق بیمه و سختی کار کارگران از چالش های پیش روی کارگران است.

وی گفت: متأسفانه در برخی از واحد های صنفی دیده می شود که افرادی با مراجعه به کارگران به آنها تلقین می کنند برای دستیابی به حقوق خود باید وکیلی را انتخاب کنند در شرایطی که این وکلا افرادی از بین نمایندگان کارفرما ها هستند و امروز این موضوع به یک آفت در بین کارگران تبدیل شده است.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران بیان داشت:حقوق کارگران به عنوان حق الناس نزد کارفرما ها قرار داده شده است و باید این احساس در کارفرماها ایجاد شود که با استفاده از این فرصت می توانند آخرت خود را آباد کنند. 

گفتنی است، در این همایش از نمایندگان کارگری از مناطق 22گانه شهرداری تهران، تعدادی از کارمندان شهرداری که در جهت رفع مشکلات کارگری فعالیت داشتند ،محمد حقانی عضو فراکسیون کارگری شورای شهر تهران و تعدادی از اعضای شورا ها و اتحادیه های صنفی تقدیر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار