معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: عملیات اجرایی طرح جمع‌آوری فاضلاب چهار شهر آمل، قائم‌شهر، تنکابن و محمودآباد از محل اعتبارات داخلی آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، علی نبیان در نشستی که با حضور مدیرعامل آبفا شهری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان، فرماندار رامسر و کارشناسان مشاور مهاب قدس برگزار شد، بر ضرورت اجرای طرح فاضلاب شهر رامسر تأکید کرد.

وی بر اجرای پروژه‌های فاضلاب در این استان تأکید کرد و اظهار کرد: اجرای طرح جامع فاضلاب در شهر رامسر به‌عنوان قطب گردشگری استان ضروری است.

معاون عمرانی استاندار مازندران خواستار حمایت مسئولان ارشد استان در اجرای مطلوب این پروژه شد و افزود: برای عملیاتی کردن طرح فاضلاب در پنج شهر استان شامل آمل، قائم‌شهر، تنکابن، محمودآباد و رامسر پیگیری‌های لازم برای بهره‌مندی از 150 میلیون یورو تسهیلات بانک توسعه اسلامی در حال انجام است.

این مسئول  تصریح کرد: عملیات اجرایی طرح جمع‌آوری فاضلاب چهار شهر آمل، قائم‌شهر، تنکابن و محمودآباد از محل اعتبارات داخلی آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران نیز با بیان اینکه اجرای طرح فاضلاب در شهرهای ساحلی استان ضروری است، گفت: این امر سلامت محیط‌زیست و جامعه را به‌دنبال دارد.

ذبیح‌الله ذاکری به مشخصات تصفیه‌خانه فاضلاب رامسر اشاره کرد و ادامه داد: این تصفیه‌خانه ظرفیت پوشش 64 هزار نفر جمعیت را دارد.

وی با بیان اینکه فرایند این تصفیه‌خانه، لجن فعال با هوادهی ممتد با قابلیت حذف نیتروژن است، اظهار کرد: در این تصفیه‌خانه تاسیسات حذف بو نیز پیش‌بینی شده است.

ذاکری افزود: این تصفیه‌خانه دارای ظرفیت تصفیه 13 هزار و 600 مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران طول شبکه مورد نیاز برای جمع‌آوری فاضلاب دراین پروژه را 185 کیلومتر دانست و بیان کرد: با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای پنج شهر استان که حدود 600 میلیارد تومان بوده و با مشارکت 400 میلیارد تومانی توسط دولت قادر خواهیم بود جمعیت زیرپوشش فاضلاب شهری استان را از 10 درصد به 35 درصد برسانیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست مازندران نیز در این نشست به ضرورت اجرای طرح‌های فاضلاب در شهرهای شمالی اشاره کرد و افزود: محیط‌زیست از پروژه‌های فاضلاب که در راستای حفظ منابع آبی و زیرزمینی محیط‌زیست، کاهش هزینه‌های درمان، و بالا بردن سطح بهداشت عمومی شهروندان اجرا می‌شد حمایت می‌کند.

ناصر مهردادی با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب رامسر مشکل زیست‌محیطی ندارد، گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشان داد اجرای این طرح بلامانع بوده و حمایت‌های لازم برای تسریع در عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.