معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز ضمن تاکید بر پیشرفت این دانشگاه در زمینه‌های علمی اعلام کرد: این دانشگاه چهار طرح پژوهشی بزرگ را در صنعت نفت به اجرا در آورده و تاکنون 1300 مقاله از این دانشگاه به چاپ رسیده است.

احمد عریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: این دانشگاه بعد از دانشگاه تهران دارای مقام بعدی در تولید علم است؛ همچنین از نظر تعداد مقالات در سال 2015 در اسکوپوس(SCOPUS) نزدیک به 1300 مقاله و در سال 2016 تاکنون بیش از 500 مقاله از استادان و دانشجویان این دانشگاه منتشر شده است.

وی تاکید کرد: بیشترین پژوهشگران و محققان برتر در رشته های  مختلف پژوهشی در این دانشگاه فعالیت می کنند.

عریان با تاکید بر فعالیت چشمگیر دانشگاه شیراز در رشته‌های مهندسی، علوم پایه، اقتصادی، حقوق و نفت گفت: این دانشگاه در رتبه‌ی دوم و جزو شش دانشگاه جامع برتر کشور محسوب می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز در خصوص تعاملات مشترک دانشگاه شیراز و وزارت نفت، ادامه داد: وزارت نفت برخی از دانشگاه ها را در فعالیت های پژوهشی و تولیدی  به عنوان مشاور انتخاب کرد و با دانشگاه شیراز در زمینه‌های نفت، پتروشیمی و گاز مشارکت دارد.

به گفته این مقام مسئول، دانشگاه شیراز در نظر دارد چهار طرح پژوهشی بزرگ را به اجرا در آورد که حجم اولین قرار داد ابلاغ شده حدود هفت میلیارد تومان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.