آئین رونمایی از کتاب «سراب آزادی» بعداظهر امروز با حضور معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از کتاب «سراب آزادی» نوشته مریم سنجابی بعدازظهر امروز 20 اردیبهشت با حضور جواد منصوری معاون سازمان مرکز اسناد انقلاب اسلامی،  و یکی از اعضای جدا شده از گروهک منافقین برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم منصوری اظهار داشت: از سال 1350 تاکنون با مجاهدین خلق زندگی کرده ام، حتی سه سال زیر یک سقف با مسعود رجوی بوده ام. از نظر فکری، روحی، شخصیتی آنالیز آن ها را دارم  ودر این زمینه می توانم بگویم هنوز ریشه این جریان قطع نشده است و ریشه در نفسانیت شیطانی آنها دارد، حتی در قرآن کریم ده ها بار از منافقین نام برده شده است. 
 
وی ادامه داد: در سال های اخیر کتاب های بسیاری برای شناخت ماهیت سازمان منافقین انتشار پیدا کرده و به آگاهی جوانان کمک شده است و باید چاپ چنین کتاب هایی ادامه داشته باشد، من دو بار توسط منافقین ترور شده ام اما با عنایت خدا این ترورها نافرجام بود. 
 
معاون سازمان مرکز اسناد انقلاب اسلامی عنوان کرد: در جریان نفاق باید تجزیه و تحلیل عمیقی داشته باشیم، معمولا نفاق سیاسی را مطرح می کنند و نفاق دینی عنوان نمی شود. ضرورت نوشتن کتاب «سراب آزادی» برای نسل جوان و ناآگاه ما بسیار خوب است.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته برنامه های مختلفی در ارتباط با این سازمان ساخته شده و صحبت های نویسنده کتاب «سراب آزادی» اتمام حجت برای کسانی است که فکر می کنند ما از روی حب و بغض با آن ها رفتار می کنیم.  
 
منصوری در خصوص نقاط ضعف و قوت این کتاب اظهار داشت: نثر روان، موشکافانه و گسترده نقطه قوت این کتاب است، اما از طرفی کتاب فاقد ساختارمندی است و به نظرم نویسنده باید ترتیب تاریخی، فکری و استدلال منظمی برای کتاب های خود در چاپ های بعدی ایجاد کند. در بسیاری از مواقع نویسنده می توانست تجزیه و تحلیل کند اما خیلی سریع از مطالب عنوان شده گذشته است. 
 
در ادامه مراسم بهشتی از اعضای خانواده قربانی سازمان منافقین تصریح کرد: دو برادرم از سال 1380 ناآگاهانه جذب این سازمان شدند و حتی یکی از برادرانم سال 1390 کشته شد و جنازه او 28 روز روی زمین ماند و رجوی اجازه دفن برادرم را به ما نداد.

وی ادامه داد: از انتشار این کتاب که باعث آگاهی جوانان ما می شود خوشحالم و از کسانی که این کتاب را می خوانند خواستارم از نسبت به جذب در سازمان منافقین آگاه باشند و از آن دوری کنند.

در ادامه مراسم مریم سنجانی نویسنده کتاب «سراب آزادی» عنوان کرد: کتاب حاصل 23 سال زندگی دردناک من در سازمان مجاهدین است. نام فرقه را برای منافقین انتخاب می کنم چرا که انسان ها را نابود می کرد.

این نویسنده گفت: سال 1353 با عشق و علاقه به این فرقه پیوستم و سال 65 وارد کمپ اشرف شدم، اما به مدت ده سال نقشه می کشیدم تا به ایران بازگردم و بابت بازگشتم خوشحالم و از کسانی که این فرصت را به من دادند تا این کتاب را چاپ کنم تشکر می کنم. در این کتاب اغراقی وجود ندارد و در چاپ های بعدی کتاب کامل تری را شاهد خواهیم بود و عمق ماهیت درونی سازمان را به تصویر کشیده ام. 

وی ادامه داد: بعد از سال 1370 سازمان از طریق پناهندگی جذب نیرو می کرد حتی افرادی به خاطر آزادی خودکشی کردند و برخی به اجبار در سازمان منافقین ماندند. امیدوارم این کتاب روشنگر نسل جدید ما باشد. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار