مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران از بومي سازي بيش از يک هزار و ۵۰۰ قطعه و تجهيز دکل هاي حفاري و تجهيزات خدمات فني مهندسي در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حيدر بهمني با بيان اينکه در سال گذشته بيش از يک هزار و ۵۰۰ قطعه و تجهيز پرمصرف دکل هاي حفاري و تجهيزات خدمات فني مهندسي به تيراژ حدود ۸۵ هزار قلم با همکاري سازندگان و صنعتگران داخلي بومي سازي شده است گفت: با توليد اين قطعات در داخل، خريد و تامين آنها از خارج متوقف شد.


وي با اشاره به تخصيص اعتبار ۵۰۰ ميليارد ريالي در بخش تامين کالاهاي مورد نياز صنعت حفاري ساخت داخل در سال ۹۴، گفت:اعتبار قابل توجهي نيز به تدوين دانش فني و طرح هاي پژوهشي مرتبط با حفاري اختصاص داده شده است.


مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران با اشاره به نامگذاري سال ۹۵، از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي به عنوان «سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل»، تصريح کرد: ملي حفاري که از شرکت هاي پيشگام در صنعت نفت در زمينه ساخت داخل است، در سال جاري نهايت توان خود را براي شتاب بخشي به بومي سازي اقلام راهبردي صنعت حفاري به کار خواهد گرفت.


وي با تاکيد بر بومي شدن دانش حفاري در کشور از سال هاي گذشته تاکنون، گفت: شرکت ملي حفاري ايران توان ارائه عمليات حفاري و خدمات جانبي اين صنعت را در هر نقطه از مناطق نفت خيز جهان دارد و حضور فعال در طرح هاي بين المللي از اهداف کلان اين شرکت است.


شرکت ملي حفاري ايران هم اکنون افزون بر تامين نيازهاي صنعت نفت کشور در بخش عمليات حفاري چاه هاي نفت و گاز و خدمات جانبي، صدور خدمات فني و مهندسي را نيز در دستور کار خود قرار داده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.