رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت : پدیده قاچاق نتیجه فرآیندهای ناسالم در حوزه اداری و اقتصادی است که تبعات آن در ابعاد مختلف اقتصادی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و بهداشتی نمود می یابد.

پدیده قاچاق نتیجه فرآیندهای ناسالم در حوزه اداری و اقتصادی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی حبیب الله حقیقی درجلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان افزود: قاچاق در ایران دارای فرآیند پیچیده ای است و با مسائل عمومی گره خورده است.

وی بر لزوم بازنگری در فرآیندهای اقتصادی موجود در کشور برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید وخاطرنشان کرد: برنامه کلی مهار قاچاق کالا در قالب یک برنامه پنج ساله تدوین شده است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور افزود: توقف و رشد قاچاق جزو برنامه سال نخست و کاهش 10 الی 15 درصدی جزو اهداف سال های آتی این برنامه پنج ساله می باشد.

حقیقی اظهار داشت: بدین ترتیب در پایان برنامه قاچاق کالا و ارز در کشور 50 تا 75 درصد کاهش خواهد یافت.

وی بر لزوم تسهیل شرایط برای ورود کالا از مبادی قانونی به کشور تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه با بیان اینکه اصلی ترین هدف مبارزه با قاچاق کالا حرکت در مسیر ایجاد اقتصادی پویا، درونزا و برونگر است گفت :در همین راستا مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هدف تولید ثروت، ایجاد فرصت های جدید برای اشتغال پایدار و شکل گیری اقتصادی پویا، درونزا و برونگر در دستورکار قرار دارد.

علی رضا رشیدیان بر لزوم مبارزه با این پدیده شوم در مبادی مرزی استان تاکید و خاطرنشان کرد: مشهد مقدس به دلیل وجود سالانه بیش از 27 میلیون زائر و مسافر داخلی و خارجی و بازار پررونق سوغات همواره هدف ورود کالاهای قاچاق به ویژه در حوزه البسه و پارچه بوده است.

وی حمایت از تولیدکنندگان کالاهای داخلی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از محصولات ایرانی را راهکار مقابله با این معضل دانست.

استاندار خراسان رضوی خواستار همراهی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور برای اجرایی شدن راهبردها و سیاست های اعلامی شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.