مستند کهن شهر آمل ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، آرمین رحمتی هنرمند جوان آملی، مستند "کهن شهر آمل" را می‌سازد.

این مستند 45 دقیقه‌ای به معرفی شهر آمل، اماکن مذهبی، بازار قدیمی و آثار باستانی و تاریخی این شهر می‌پردازد و برای شبکه مستند در دست ساخت است و تا ماه آینده آماده پخش می‌شود.

کهن شهر آمل با به تصویر کشیدن روستایی با بافت قدیمی، نحوه زندگی مردم روستا را با لهجه محلی آنان به نمایش خواهد گذاشت و زندگی ساده و سالم را شرح می‌دهد.

تهیه کننده و کارگردان و مجری این مستند آرمین رحمتی هنرمند جوان آملی و علی حسن‌زاده، پیام حقیقت، محمدرضا فلاح، محسن اشرفی، دانیال واعظی و شبنم محمدتبار سایر عوامل تهیه این مستند هستند که رحمتی را همراهی می‌کنند.

شهر آمل بیش از سه هزار سال قدمت و القابی چون شهر بی مرگ ، شهر مردان ، بام ایران ، شهر عرفا ، شهر فیلسوفان و شهر هزار سنگر دارد و از اولین مناطق ایران است که حکومت علویان و اهل بیت (ع) را پذیرفت.

مقبره منسوب به «ناصر اطروش» از امامزادگان واجب التعظیم که اسلام را در مازندران و طبرستان و دیلمان گسترد نیز هم اکنون در شهر آمل مورد توجه و زیارت مردم نیز شیعیان خارج از کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، دوربین ، مستند ، کهن ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.