بازیگر و کارگردان فیلم سینمایی «دلبری» از خاطرات کتاب خوانی خود می گویند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس غزالی و سید جلال دهقانی اشکذری در سرای اهل قلم بخش بین المللی نمایشگاه کتاب از خاطرات کتابخوانی خود و فیلم «دلبری» صحبت کردند.

غزالی گفت: اگر بخواهم کتاب خوانی خود را مرور کنم به دوران کودکی و تحصیلم برمی گردد و زمانی که پدر و مادرم با خواندن کتاب داستان با فضای کتاب ما را آشنا کردند.

اشکذری ادامه داد: از پنجم دبستان کتاب خواندن بیشتر در خانواده برای من شکل گرفت چرا که قوه تصور بیشتر در خانواده ما رواج داشت و تصاویر جذاب کتاب ها باعث شد که من به خواندن آن ها علاقه مند شدم.

وی در خصوص فیلم سینمایی «دلبری» عنوان کرد: این فیلم که ملودرام اجتماعی دو شخصیت اصلی مرد و زن دارد، برگرفته از یک مجموعه ادبی است.

غزالی بازیگر «دلبری» عنوان کرد: فیلم سینمایی «دلبری» یک تجربه کاملاً مقدسی برای من بود که درباره موضوعی حرف می زند برای همه نسل های دیروز و امروز قابل احترام است. کمتر کتابی خوانده ام یا فیلمنامه یا فیلمی دیده ام که به موضوع جانبازان بپردازد اما در این فیلم از این حقیقت استفاده کرده ایم و امیدوارم از توانایی بازیگری خود به خانواده شهدا و جانبازان ادای دینی داشته باشم.

وی ادامه داد: زمانی که فیلمنامه به من پیشنهاد شد قصه بسیار تاثیرگذار بود نوع روایت متفاوت و تک لوکیشن بودن از ویژگی های فیلم است. علمی و اعتقادی به آن نگاه کردم و بعد معیارهای بازیگری ام را برای انتخاب این فیلم در نظر گرفتم.

غزالی تصریح کرد: اگر امروز بار سنگینی را بر دوش خود احساس می کنم از اعتبار مردم است و بعد از «اعترافات ذهن خطرناک من»، فیلم «دلبری» به من پیشنهاد شد، کاراکترهای متفاوت و حضور بازیگرانی همچون خانم قاضیانی و آتیلا پسیانی از دلایل انتخاب من بودند.

اشکذری عنوان کرد: تک لوکیشن بودن و شخصیت محور بودن فیلمنامه از سختی های فیلم «دلبری» بود. کتابی که می خواهم برای علاقه مندان معرفی کنم کتاب «شغل شریف» برای انتشار سوره مهر است که امیدوارم مردم بخوانند و لذت ببرند.

غزالی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط فعلی جامعه که نیاز به آرامش داریم به نظر من کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» و کتاب «چهار اثر» و «چشمهایش» به علاقه مندان پیشنهاد می کنم. به نظرم نقل مکان نمایشگاه کتاب به خارج از شهر کار بزرگی است از بدو ورود شور و هیجانی که از علاقه مندان دیدم شوق کتاب وجود دارد و با برنامه ریزی می توانیم نواقص نمایشگاه امسال را برای سال آینده برطرف کنیم.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار