روز گذشته در نمایشگاه کتاب، انسان‌های یخی به مقبره نمادین مدافعان حرم ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در واپسین روزهای خود نیز شاهد حضور افراد زیادی برای بازدید بود. سیل جمعیت از متروی شهر آفتاب به سمت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سرازیر شدند.

در ابتدای ورود به شهر آفتاب با افرادی روبرو می‌شدیم که به اجرای تئاتر می‌پرداختند. تئاتر آن‌ها پیرامون کتاب و کتابخوانی بود. در مرحله دوم این شاتل‌های برقی بودند که مردم را به سمت نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌بردند، در اینجا نیز انبوه جمعیت آدم را مبهوت می‌کرد.

اما در ادامه مسیر، مردم به سمت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌رفتند. در ساعات اولیه صبح، سید رضا صالحی امیری از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد. سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کسآنی بود که وی را در این بازدید همراهی می‌کرد.

از حاشیه‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می توان به «مردان یخی» اشاره کرد که به شهدای مدافع حرم ادای احترام می‌کردند. این افراد خود را به صورت مردان یخی گریم کرده بودند.

سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیداری با خبرنگاران حوزه کتاب داشت. در این دیدار دوستانه خبرنگاران به معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، خسته نباشید، گفتند. در مقابل نیز وی از خبررسانی خبرنگاران تشکر کرد. وی در این مراسم به سخنان خبرنگاران گوش سپرد و آماده پذیرش نقدها بود.

انتشارات «فصل پنجم» در روزی که گذشت، رنگ و بوی طرفداران شاعر جوان، علیرضا بدیع را به خود گرفت. به دنبال حضور این شاعر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، طرفداران وی برای امضای کتاب خود به سمت غرفه سرازیر شدند.

انتشاراتی‌های دیگر نیز وضعیتی کمابیش شبیه نشر «فصل پنجم» را تجربه کردند. انتشارات «سوره مهر» شاهد حضور مخاطبان خود بود.

اما انتشاراتی‌های دیگر چون «چشمه» و «نیماژ» هم پذیرای مخاطبان خود بودند. محمد مهدی سیار نیز در سالن یاس حضور داشت. این مراسم به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد. در هنگام بازگشت نیز صدای موسیقی در فضای شهر آفتاب طنین انداز شد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار