رئیس اداره جنگل و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: امسال در صورت تخصیص اعتبار مقابله با خشکیدگی جنگل‌های بلوط از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پرویز کلانتری گفت: متاسفانه سال گذشته به دلیل عدم تخصیص اعتبار عملا کار مقابله با خشکیدگی جنگل‌های بلوط ادامه نداشت و امسال در صورت تخصیص اعتبار این اقدامات از سر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال هنوز رقمی برای پیشگیری و مقابله با خشکیدگی جنگل‌های بلوط در استان کرمانشاه اعلام نشده است، افزود: در صورت عدم تخصیص اعتبار احتمال سرایت آلودگی درختان خشکیده به دیگر درختان سالم نیز وجود دارد.

 با بیان اینکه تاکنون کار مبارزه با خشکیدگی جنگل‌های بلوط در سطح بیش از 100 هزار هکتار از جنگل‌های آلوده بلوط انجام شده است، گفت: انجام اقدامات مقابله‌ای در سطح حدود 70 هزار هکتار باقیماندهکه به اعتباریحداقل 20 میلیارد ریالی نیاز دارد.

کلانتری مساحت جنگل های استان کرمانشاه را 527 هزار هکتار دانست و گفت: بر اساس آمارهای موجود تاکنون حدود 170 هزار هکتار از جنگل های بلوط استان به میزان مختلف و از پنج تا 40 درصد به خشکیدگی بلوط دچار شده‌اند.

به گفته وی بیشتر درختان خشکیده در شهرستان‌های غربی استان مثل گیلانغرب، اسلام آبادغرب و مقداری هم در شهرستان سرپل‌ذهاب واقع شده‌اند.

کلانتری در ادامه با بیان اینکه امسال در مورد خشکیدگی جنگل‌های بلوط دو برنامه اساسی در استان اجرایی خواهد شد، گفت: پایش و ارزیابی عملکرد مبارزه با خشکیدگی جنگل‌های بلوط در سال‌های گذشته یکی از مهمترین برنامه‌های امسال خواهد بود که این اقدام در راستای تعیین وضعیت جنگلهایی که دچار خشکیدگی بلوط شده‌اند و اقداماتی که بر روی آنها انجام گرفته، صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.