شریف از موارد اصلاحی اساسنامه جدید خانه احزاب گفت:

از "تأمین منابع مالی خانه احزاب" تا "الزام احزاب به برگزاری کنگره"

رئيس كميته اطلاع‌رسانی خانه احزاب گفت: در اساسنامه جدید خانه احزاب، درباره "تأمین منابع مالی" و "الزام احزاب به برگزاری کنگره"، تصمیم خواهیم گرفت.

احمد شریف  رئيس كميته اطلاع‌رسانی خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام خبر برگزاری مجمع فوق‌العاده این تشکل جهت اصلاح اساسنامه در تاریخ 24 تیرماه اظهار داشت: قرار بر این شده که در اساسنامه جدید، درباره تأمین منابع مالی و اخذ حق عضویت از احزاب، تدابیری اندیشیده شود. 

وی با اشاره به اینکه بایستی در اساسنامه جدید، تدابیری اندیشیده شود تا حق رأی منوط به دادن حق عضویت شود، گفت: در دولت‌های نهم و دهم، یارانه خانه احزاب قطع شد و باتوجه به مشکلات عدیده‌ای که احزاب در تأمین مالی خود دارند، اخذ حق عضویت جدی گرفته نمی‌شد.

وی همچنین کمک و الزام خانه احزاب در برگزاری کنگره تشکل‌های سیاسی را از دیگر موارد اصلاح اساسنامه دانست و گفت: بسیاری از احزاب، مدت‌هاست که کنگره‌ خود را برگزار نکرده‌اند که این مساله می‌تواند به جایگاه احزاب در کشور آسیب بزند.

شریف تأکید کرد: مقرر شده تا خانه احزاب، تشکل‌های سیاسی را در برگزاری کنگره، کمک و در عین حال آن‌ها را ملزم به این کار کند.

دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران همچنین درباره آخرین فعالیت‌های تشکل متبوعش گفت: جلسات حزب همبستگی به طور مرتب برگزار می‌شود. برای انتخابات شورای شهر کار خود را آغاز کرده‌ایم و بنا داریم تا از کاندیداهای حزبی خود حمایت کنیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار