مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: باید پرورش ماهی در قفس را در سدهای ‌گیلارلو گرمی، سقزچی نمین، شورابیل اردبیل، سد لیکوان خلخال و سد سبلان مشگین‌شهر اجرایی و عملیاتی کنیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرآرمان واعظی در جلسه راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در اداره کل شیلات استان اردبیل اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی امسال تلاش می‌کنیم تا تولید ماهی و آبزیان را در استان افزایش دهیم.

وی افزود: برای رسیدن به این مهم پرورش ماهی در قفس را باید در سدهای استان مانند سد گیلارلو شهرستان گرمی، سقزچی شهرستان نمین، شورابیل اردبیل، سد لیکوان خلخال و سد سبلان مشگین‌شهر اجرایی و عملیاتی کنیم که در این زمینه اهتمام جدی داریم.

واعظی تحقق افزایش تولید در واحد سطح را در تمامی مزارع پرورش ماهی استان با مکانیزاسیون آنها از جمله برنامه‌ها در استان اردبیل برشمرد و بیان کرد: سالانه بیش از 7 میلیون قطعه بچه ماهی، 30 میلیون تخم سبز و 20 میلیون تخم چشم زده در استان اردبیل تکثیر و در کنار تامین بچه ماهی مورد نیاز استان به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل در ادامه با اشاره به افزایش سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل تصریح کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزش طبخ آبزیان ،برنامه تلویزیونی «سو هدیه‌سی» و برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان توانسته‌ایم فرهنگ مصرف ماهی را ارتقا داده و به 10 کیلوگرم در سال برسانیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، ماهی ، قفس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.