رئیس اداره امور عشایر شهرضا گفت: با توجه به خشکسالی‌های چند ساله اخیر و وضعیت حاد آب باید دام مازاد را از مراتع دور کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،بهمن احمدیان در جلسه شورای عشایری شهرستان با اشاره به کوچ عشایر به شهرضا، اظهار کرد: عشایر شهرستان ۶۰۰ خانوار کوچنده با بیش از ۶۷ هزار رأس دام سبک هستند که از مراتع جنوب شهرستان تعلیف می‌کنند و به شغل دامپروری و دامداری مشغول هستند.

رئیس اداره امور عشایر شهرضا بیان کرد: تأمین آب اشامیدنی، تأمین آب کشاورزی شامل انتقال آب با لوله احداث استخرهای ذخیره آب، احداث پوشش انهار بتنی، لایروبی و مرمت قنوات، کمک به توزیع سوخت فسیلی در راستای جلوگیری از بوته‌کنی مراتع و اشجار از جمله وظایف اداره امور عشایر است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۴، از اعتبارات تملک دارایی و ماده ۱۲ خشکسالی ۵۵۰ میلیون تومان برای پروژه‌های عشایری اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید برای ارائه خدمات در منطقه حضور پیدا کنند، گفت: دستگاه‌ها باید قسمتی از اعتبارات خود را برای عشایر هزینه کنند.

رئیس اداره امور عشایر شهرضا افزود: با توجه به خشکسالی‌های چند ساله اخیر و وضعیت حاد آب باید دام مازاد را از مراتع دور کرد.

وی با بیان اینکه جاده ارتباطی منطقه عشایری باید تسطیح شود، خاطرنشان کرد: اداره آبفای روستایی و شهری باید آب مورد نیاز را با تانکر برای عشایر تأمین کنند.

احمدیان افزود: ضرورت دارد برای مجوز حفر چاه آب شرب تسریع شود و در این راستا اعتبار مورد نیاز تخصیص پیدا کند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان با بیان اینکه بیشتر عشایر بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: ۵۰ درصد از دام عشایر بیمه هستند.



انتهای پیام/ب
برچسب ها: دام ، مراتع ، شهرضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار