در نشست خبری مطرح شد؛

عوارضی تهران-قم جمع می‌شود/علت آبگرفتگی یکی از غرفه‌های کتاب از زبان معاون شهردار تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: دلیل اصلی آبگرفتگی در یکی از غرفه ها گرفتگی یکی از دریچه های آب بوده است.

علت آبگرفتگی یکی از غرفه‌های کتاب از زیان معاون شهردار تهرانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت اقدامات شهرداری تهران در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد، با بیان اینکه برخی از رسانه ها در خصوص آبگرفتگی در یکی از غرفه های نمایشگاه اقرار آمیز رفتار کردند، اظهار داشت: این خبر در صورتی منتشر شد که عده ای از افراد رسانه ای هم در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی با تأکید بر اینکه سیستم تشکیلاتی این نمایشگاه به صورت چاه های جذبی است، افزود: به دلیل آبگرفتگی یکی از دریچه ها مشکل آبگرفتگی در یکی از غرفه ها روی داد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که برخی مدعی شدند که با یک بارش شهر آفتاب را آب برد، تصریح کرد: بنده از نقد کسی ناراحت نمی شوم اما حداقل بدانید زمانی که چادرها در این نمایشگاه نصب می شد بنده حتی شیب زمین ها را هم در نظر گرفتم.

*عوارضی تهران و قم جمع می شود

عبدالهی با اشاره به جمع آوری عوارضی تهران و قم تاکید کرد: طراحی هایی در این خصوص انجام شده و  عوارضی بعد از فرودگاه امام خمینی (ره) ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده که برای جمع کردن این عوارضی حاضر است به راهداری کمک کند اما راهداری اعلام کرده تا زمانی که مکان جدید ساخته نشود نمی تواند این عوارضی را جمع کند.

معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه شهرداری تهران سال گذشته نخستین فاز نگارخانه ای به وسعت یک شهر را برگزار کرد، افزود: دومین فاز نگارخانه ای به وسعت یک شهر از 1 تا 10 خرداد ماه در سطح شهر تهران برگزار می شود.

عبدالهی با بیان اینکه موضوع امسال این نگارخانه اعیاد شعبانیه و همچنین هفته آزاد سازی خرمشهر خواهد بود، یادآور شد: 700 اثر خارجی و ایرانی در سطح شهر نمایش داده می شود.

وی با تأکید بر اینکه 300 اثر در وصف امام زمان(عج) در سطح شهر تهران نمایش داده می شود، گفت: حقوق معنوی آثار در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار تهران در ادامه به رضایتمندی 90 درصد از ناشران از برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب افزود: این ناشران درخواست کردند که سال آینده نیز نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود.

عبدالهی با بیان اینکه بر اساس آمار وزارت ارشاد، 25 درصد افزایش جمعیت در این نمایشگاه شاهد بودیم، تأکید کرد: امسال شاهد افزایش 25 درصدی فروش کتاب نیز در نمایشگاه شهر آفتاب بوده ایم.

وی ادامه داد: شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده که حاضر است تمان نمایشگاه ها را در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار کند.

معاون شهردار تهران با تأکید بر این که آمادگی داریم که نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان و همچنین نمایشگاه مطبوعات در این نمایشگاه برگزار کنیم، گفت: این نمایشگاه می تواند در اقتصاد مقاومتی نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

عبدالهی به فعالیت شبانه روزی 150 نفر نیروی خدمات شهری در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: 1200 سرویس بهداشتی ثالت و سیار در این نمایشگاه جا نمایی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نزدیک به 450 تن نیروی خدمات شهری به صورت 2 شیفت در محوطه مسقف نمایشگاه کار نظافت را بر عهده داشتند، تصریح کرد: با 40 دستگاه خودرو روزانه 30 تن زباله از نمایشگاه شهر آفتاب جمع آوری می شد.

معاون شهردار تهران با بیان این که بیش از 10 میلیون بطری آب در این نمایشگاه فروخته شد ، یادآور شد: روزانه 400 هزار نفر در 75 کانکس غذایی پذیرایی می شدند.

عبدالهی با تأکید بر این که 3 میلیون نفر از نمایشگاه کتاب بازدید کردند، گفت: 2 میلیون و پانصد هزار نفر از شبکه مترو برای بازدید از این نمایشگاه استفاده کردند.

وی گفت: شهرداری تهران از 12 هزار دانشجو که برای بازدید از نمایشگاه کتاب به تهران آمده بودند به صورت رایگان پذیرایی و اسکان هایی در اختیار آنها قرار داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما كه الان ساكن قم هستيم توضيح بديد عوارضي قم تهران كه برداشته بوديد چرا مجددأ داره ساخته ميشه?
آخرین اخبار