تولیدهشت هزارو457مگاوات برق در سال آبی جاری در نیروگاه سد مهاباد،بیشترین میزان برق تولیدی در 15 سال اخیر بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛مدیر امور آب شهرستان مهاباد گفت:این میزان برق با رهاسازی بیش از 151 میلیون متر مکعب آب از دریچه های این سد تولید و وارد شبکه سراسری برق شده است.

عبداللهی افزود: این میزان برق تولیدی در مقایسه با پارسال هم افزایش40 درصدی نشان می دهد.

بگفته مدیر امور آب شهرستان مهاباد ، پیش بینی می شود امسال 15 تا 16 هزارمگاوات برق در نیروگاه برق آبی سد مهاباد تولید و وارد شبکه سراسری شود که در مقایسه با پارسال افزایش زیادی نشان می دهد.

عبداللهی گفت:در سال زراعی جاری192میلیون متر مکعب آب درپشت سدمهاباد ذخیره شدکه با وجود افزایش میزان بارندگی ها این میزان در مقایسه با پارسال 40 میلیون متر مکعب بیشتر است.

وی بابیان اینکه در سال آبی جاری383 میلیمتر باران در مهاباد باریده است،گفت:این میزان هم در مقایسه با پارسال هفت درصد افزایش نشان می دهد.

عبداللهی افزود: هم اکنون برای مصارف کشاورزی 10 مترمکعب برثانیه آب از دریچه سد مهاباد رهاسازی شده و به مصرف کشاورزی می رسد.

سد مهاباد 197 میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید دارد که علاوه بر تامین آب شرب 136 هزار نفرجمعیت شهرمهاباد،بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را هم زیر پوشش قرارمی دهد.

انتهای پیام/



برچسب ها: بیشترین ، تولید ، برق ، درسد ، مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.