هندوانه میوه ای شیرین و آبدار است که نه تنها باعث رفع تشنگی در هوای گرم تابستان می شود بلکه اثرات بسیار مفید دیگری نیز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، خاصیت های هندوانه به شرح زیر است :
 1- رژیم و سم زدایی
هندواهنه حاوی 95% آب است برای درمان سم زدایی شما نیاز به مصرف 2 کیلو هندوانه دارید.
2-خاصیت ضد سرطان
لیکوپن ماده ای است که باعث قرمزی هندوانه می شود اما این مقدار قرمزی در گوجه فرنگی بیشتر است و در پیشگیری از سرطان بسیار مهم است. همچنین نقش اساسی برای سلول های آسیب دیده دارد. دانه هندوانه پر از چربی و منیزیم است.
3-هندوانه کلسترول یا چربی ندارد،  هر 100 گرم هندوانه 25 کالری دارد. پس بهترین گزینه برای رژیم است، کافیست فقط 2 روز در هفته آن را میل کنید و در 5 روز دیگر می توانید یک برش بزرگ هندوانه را به جای یک وعده غذا میل کنید. شما باید یک رژیم متعادل داشته باشید وبه اندازه کافی پروتئین مصرف کنید.
4-شستشوی کلیه ها
هندوانه حاوی مقدار زیادی پتاسیم و آنتی اکسیدان هاست. پتاسیم بسیار مفید در تمیز کردن کلیه هاست و آنتی اکسیدان های همراه آن به سالم نگه داشتن آنها کمک می کند. هندوانه باعث کاهش اسیداوریک در خون شما، و کاهش خطر ابتلا به بیماری های کلیوی می شود.
5- محافظ قلب
هندوانه باعث کاهش فشار خون و درجه حرارت بدن می شود.به این دلیل آن را به شما توصیه می کنیم زیرا در این هوای گرم تابستان خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد. لیکوپن کمک می کند قلب بهتر کار کند و آن را جوان نگه دارد.
گفتنیست هندوانه دارای آب فراوان و انرژی کمی است در نتیجه نسبت به سایر میوه ها ، مواد مغذی بیشتری در هر کالری دارد که نشان دهنده اثرات مفید آن در بهبود سلامتی بدن است.
انتای پیام / ه

برچسب ها: معجزه ، هندوانه ، گرما ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار