مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 251 گرم مصنوعات گرانبها (طلا) فاقد کد شناسایی در زاهدان توقیف و سه نمونه نیز برای بررسی عیار آن به اداره استاندارد ارسال شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛اسماعیل عاقلی افزود: 25 فروشگاه عرضه مصنوعات فلزات گرانبها در زاهدان با حضور نمایندگان کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت استان و اتحادیه طلا فروشان این شهرستان بازدید شد.

وی ادامه داد: همچنین در این بازدید بروشورهای مربوط به معرفی علامت ویژه مصنوعات طلا و چگونگی اخذ کدشناسایی و مواردی از این قبیل در بین طلا فروشی‌ های زاهدان توزیع و از تعدادی طلا فروش نیز تعهد لازم به منظور عدم خرید، عرضه و فروش مصنوعات فاقد کد سازنده اخذ شد.

مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان افزود: همچنین مقرر شد اتحادیه طلا فروشان مجددا نسبت به اطلاع رسانی در این خصوص اقدام کرده و در صورت مشاهده و تکرار بعدی نسبت به توقیف و اقدام حقوقی اقدام کند.

عاقلی خاطرنشان کرد: تعداد پنج نمونه از مصنوعات طلاها در گشت مشترک دی ماه سال گذشته نمونه برداری و مورد آزمون قرار گرفت که در سه مورد آن عدم انطباق مشاهده شد.

وی ادامه داد: با توجه به نوع نقص و عدم انطباق، 2 فروشگاه به مراجع قضایی معرفی و یک مورد نسبت به اخذ تعهد اقدام شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار