وزیر بهداشت طی پیام تبریکی به رییس کل بیمه مرکزی گفت: امیدوارم بار دیگر شاهد شکوفایی و تحول مورد نیاز در صنعت بیمه کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پیامی انتصاب دکتر عبدالناصر همتی را به سمت  رییس کل بیمه مرکزی تبریک گفت.

جناب آقای دکتر عبدالناصر همتی
با سلام و احترام

حمایت قاطع هیئت دولت از انتصاب جنابعالی به شما رییس کل بیمه مرکزی ایران را صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

امیدوارم به پشتوانه سالها سابقه درخشان و موفق مدیریتی در عرصه بیمه و نظام بانکی و نگاه جامعی که به اقتصاد کلان کشور دارید بار دیگر شاهد شکوفایی و تحول مورد نیاز در صنعت بیمه کشور باشیم.

به یقین در سایه تجربه طولانی و دانش فنی شما در این حوزه و احترام ویژه ای که اهالی صنعت بیمه برای جنابعالی قائل هستید می توان به توسعه صنعت بیمه بیش از بیش امید بست که نتیجه اش گسترش، آرامش و آسایش مردم خواهد بود.

موفقیت روز افزون آن برادر گرامی را از درگاه ایزد منان مسئله می نمایم.

شرح حال دکتر عبدالناصر همتی
عبدالناصر همتی دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است و یکی از معدود اساتید تدریس کننده اقتصاد کلان و اقتصاد انرژی در دانشگاه های ایران است. وی، با 55 سال سن، درجه دکترای اقتصاد خود را در سال 1372 از دانشگاه تهران اخذ و رساله خود را با حضور در دانشگاه لندن تکمیل کرده است.

همتی دارای تالیفات و پژوهش های زیادی در رشته اقتصاد است که مهمترین آنها کتاب "اقتصاد کلان، مقدمه ای بر سیاست های پولی و مالی" است. این کتاب یکی از پرتیراژترین کتابهای دانشگاهی اقتصاد با چهار بار تجدید چاپ است. کتاب های "توسعه اقتصادی"، "مشکلات اقتصادی جهان سوم" و "اقتصاد نفت" نیز از تالیفات ایشان است. وی چندین کتاب ترجمه و دهها مقاله علمی که در نشریات و کنفرانس های بین المللی ارائه کرده است در کارنامه خود دارد.

وی که با رتبه اول دوره کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه تهران را آغاز کرده بود در سال 1359 مسوول کمیته اقتصادی جهاد دانشگاهی بود و در سالهای 1359 تا 1373 مدارج ترقی را در سازمان صدا و سیما تا معاونت سیاسی این سازمان طی کرد. وی در دوران دفاع مقدس از مسوولین تبلیغات جنگ بود.

عبدالناصر همتی از سال 1373 تا 1385 طی سه دوره به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی بیمه خدمت کرد و نقش کلیدی در طراحی و اجرای سیاستهای آزاد سازی و خصوصی سازی در صنعت بیمه داشت به نحوی که در این زمینه از وی به عنوان پدر بیمه های خصوصی یاد شده است.

همتی در دوره مسوولیت آقای حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی به مدت پنج سال عضو کمیته اقتصادی شورای امنیت ملی بود. 

وی از سال 1380 تا کنون به مدت شش دوره لاینقطع ریاست شورای عالی شرکت بیمه اتکائی آسیائی (کمیسیون اقتصادی – سیاسی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد - اسکاپ) مستقر در بانکوک پایتخت تایلند را برعهده دارد که با رای مستقیم روسای بیمه ده کشور مهم آسیایی به این سمت انتخاب شده است.

عبدالناصر همتی طی هفت سال گذشته مدیریت بانک سینا را به عهده داشته و موفق شده است موسسه مالی و اعتباری بنیاد را به یکی از  بانک های مهم بخش خصوصی متحول نماید. 

همتي از 7 مهر ماه سال 1392 تصدي بزرگترين بانك كشور را عهده دار گرديد.

حال این سوال پیش می آید آیا با انتصاب دکتر عبدالناصر همتی به سمت رییس کل بیمه مرکزی می توان به توسعه صنعت بیمه بیش از بیش امید بست؟ و آیا چتر بیمه سایه دارتر می شود یا خیر؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
انشاالله که موفق باشند هر کس که به مردم خدمت میکند