صادرات مغز بزرگ ترین صادرات کشور است/ حمایت ویژه وزارت بهداشت از شرکت های دانش بنیان

رییس سازمان غذا و دارو گفت: با حمایت دولت و ایجاد فرصت در زمینه تولید ثروت برای نوابغ کشور می‌توان از مهاجرت آنها جلوگیری کرد چرا که بزرگترین صادرات ما صادرات مغز است اما مرکز رشد در این زمینه موثر بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در مراسم معرفی دستاوردهای صنعت دارویی کشور در دولت تدبیر و امید گفت: ما در سالی که اقتصاد مقاومتی نامگذاری شد قصد معرفی اقدامات وزارت بهداشت در این زمینه را داشتیم؛ مرکز رشد فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از هسته‌های اولیه اقتصاد دانش‌بنیان محسوب می‌شود مشابه این مرکز در کشور کم است.

وی ادامه داد: با حمایت دولت و ایجاد فرصت در زمینه تولید ثروت برای نوابغ کشور می‌توان از مهاجرت آنها جلوگیری کرد چرا که بزرگترین صادرات ما صادرات مغز است اما مرکز رشد در این زمینه  موثر بوده است.

دیناروند اظهار داشت: صنعت داروسازی در دولت تدبیر و امید به کمک سیاست‌های وزیر بهداشت موفق بوده و نتیجه جلسات مصوبات شوراهای مرتبط عملکرد امروز ماست. تصمیمات دقیق در قیمت‌گذاری، محدود کردن واردات، باز نکردن درهای رقابت به ما در کاهش وابستگی ارزی و توسعه بازار داخل کمک کرده، همچنین در کاهش هزینه‌های القایی موفق بوده‌ایم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت برای شرکت‌های دانش‌بنیان امتیاز ویژه‌ای قائل شده تا بتوانند صادرات داشته باشند به طوری که به ازای یک میلیون دلار صادرات امکان تولید خارج از صف دارو و اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو ظرف سه ماه برای شرکت‌ها فراهم می‌شود.

رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: استراتژی توسعه صنعتی ما نگاه به داخل، حذف واردات و افزایش تولید دارد که این دیدگاه غیرقابل قبول بوده چرا که صادرات به نفع کشور است از طرفی اولویت اول وزیر بهداشت در تمام ملاقات‌ها باز کردن راه صادرات است. دولت تلاش های لازم را کرده و امیدواریم صنعت پاسخگو باشد.

دیناروند عنوان کرد: اکنون به ازای هر 150 میلیون دلار صادرات در سال یک میلیارد دلار واردات داریم که این میزان باید به تراز مثبت برسد و مطمئن هستیم در چشم‌انداز 1404 به آن دست پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
ای وای