وزیر علوم گفت: مراکز تحقیقاتی سلول‌های بنیادی در ترمیم استخوان‌های بدن پیشرفت بسیار چشمگیری داشته‌اند و یکی از اقدامات وزارت علوم توسعه این شرکت‌ها و حمایت‌های همه جانبه مالی و پژوهشی از نخبگان پژوهشگر است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه اختتامیه جشنواره کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی با اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مراکز تحقیقاتی و پژوهشی سلول‌های بازساختی در کشور بسیار فعال بوده به طوری که هم اکنون 50 شرکت در حال پژوهش و تحقیق هستند.

وی بیان کرد: مراکز تحقیقاتی سلول‌های بنیادی در ترمیم استخوان‌های بدن پیشرفت بسیار چشمگیری داشته‌اند و یکی از اقدامات وزارت علوم توسعه این شرکت‌ها و حمایت‌های همه جانبه مالی و پژوهشی از نخبگان پژوهشگر است.

وزیر علوم در خصوص ادغام مراکز آموزشی پزشکی و مهندسی در بحث سلول های بنیادی  گفت: برای پیشرفت هرچه بیشتر علم باز ساختی بافت های  از بین رفته باید مراکز علمی همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا ما شاهد رشد و ترقی بیشتر در این زمینه ها باشیم .

فرهادی ادامه داد: وزارت علوم از مطالعات آزمایشگاهی حمایت همه جانبه می‌کند و افراد نخبه و استعداد های درخشان با رعایت مقررات می توانند عضو هیئت علمی دانشگاه ها شده و به کار تحقیقات خود بپردازند.


توسعه تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان

در ادامه سورنا ستاری در حاشیه اختتامیه جشنواره کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی در جمع خبرنگاران گفت: توسعه تجاری سازی شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از برنامه‌های جدی این معاونت محسوب می‌شود و در کشور علاوه بر 50 شرکت دانش‌بنیان 2 هزار و 300 شرکت دیگر در حال اخذ مجوزهای لازم هستند که من امیدوارم در سال 95 این امر افزایش یابد.

وی گفت: برای توسعه هر چه بیشتر تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان قراردادهایی با دانشگاه‌های مرتبط کشور در جهت پیشرفت علم سلول‌های بازساختی کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: شرکت‌های جدید در زمینه تحقیق و پژوهش در سلول‌های بنیادی در حال اخذ قرارداد با این معاونت بوده تا با این اقدام بستر تحقیقات بیشتر و پیشرفت علم در زمینه ساخت سلول‌های بنیادی و بازساختی بیشتر شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص طب بازساختی افزود: نگاه جدید به حوزه سلول‌های بنیادی حمایت همه جانبه از آن است تا آینده روشنی برای این علم نوپا فراهم شود.

ستاری در پایان گفت: معاونت علمی سلول‌های بنیادی و بازساختی در جهت رشد خود قراردادهای جدید را با دانشگاه‌های مختلف بسته است تا زمینه شکوفایی هر چه بیشتر این علم در التیام بیماران صعب‌العلاج در کشور هر چه سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.