بازیگران ما در سینما و تلویزیون تا چه اندازه برای رسیدن به نقش، گریم‌های سنگین و چند ساعته را قبول می‌کنند؟

خواهش می‌کنم دست به صورتم نزن!/ موهایم را نمی‌تراشم!
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازیگران سینما برای رسیدن به نقش‌های مختلف باید از مراحل گوناگونی بگذرند تا به باورپذیری نقش بیشتر کمک شود و در دل مخاطب بیشتر جای گیرد. البته چگونگی پشت سر گذاشتن و پذیرش این مراحل که بعضا سخت و دشوار است، در بین بازیگران متفاوت خواهد بود. چنانچه بازیگران حرفه‌ای تواضع چشمگیرتری نشان می‌دهند و با کارگردان به تعاملات بهتری می‌رسند. در نتیجه خروجی مثبتی را هم نسبت به دیگر نقش آفرینان خواهند داشت.

گریم سنگین و چند ساعته یکی از مراحلی است که بازیگر باید آن را پشت سر بگذارد که اگر اثر فاخر سینمایی یا سریال تاریخی باشد، سنگینی آن بیشتر احساس می‌شود. حالا اینکه بازیگران تا چه حد زیر بار این جریان می‌روند و دیگر جزئیات و بازتاب‌های آن، ما را واداشت تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم:

علی دهکردی از بازیگران سینما و تلویزیون در این باره گفت: اگر جایگاه نقش و پروژه معقول و متناسب باشد، مسلماً بازیگر زیر بار گریم می‌رود و از هیچ مسئله‌ای ابایی ندارد.

وی افزود: به نظرم بازیگر حرفه‌ای هیچ وقت به خاطر سختی گریم نقشی را رد نمی‌کند، مگر اینکه مشکل خاصی مانند حساسیت بازیگر نسبت به گریم به وجود بیاید که بالاجبار نتوانند این کار را انجام دهند.

وی در مورد تعامل با کارگردان در پذیرفتن گریم‌های سنگین اظهار داشت: به هر حال گریم جزو مهم، اصلی و جدی حرفه بازیگری است. برای من اتفاق نیفتاده که نقشی را به این جهت رد کنم اما پیش آمده که تستی را نپذیرفتم و از کارگردان و گریمور برای رسیدن و نزدیکتر شدن به نقش خواهش کردم تا تست دوباره و تمهیدات جدیدتری انجام دهند.

جواد افشار کارگردان سینما و تلویزیون هم درباره گریم و تعامل بازیگر و کارگردان بیان کرد:خوشبختانه در زمینه گریم تا به این لحظه به مشکل خاصی برنخوردم و هروقت که نیاز بوده بازیگران گریم سنگین شوند، به خوبی و در نهایت تعامل اتفاق افتاده است. چنانچه مهدی پاکدل و مهراوه شریفی‌نیا در سریال «کیمیا» از گریم‌های چند ساعته استقبال می‌کردند و اتفاقاً به دنبال این بودند تا به بهترین شکل این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: تا به حال نشنیدم و یا ندیدم بازیگران ما زیر بار گریم‌های سنگین نروند و مطمئن هستم علاقه‌مند به این مقوله هستند؛ چون بازیگری برای آنها مسئله مهمی است.

سوگل طهماسبی یکی از بازیگران سریال «کیمیا» تصریح کرد: تا جایی که برای من به عنوان بازیگر امکان داشته باشد و ضرر جسمی و روحی وارد نشود، گریم های سنگین و کارهای مشابه این چنینی که برای رسیدن به نقش نیاز باشد انجام خواهم داد.

وی ادامه داد: تا به حال برای من این اتفاق نیفتاده که به خاطر سنگینی گریم نقشی را رد کنم؛ البته باید توجه داشت در سینمای ایران شاید بحث گریم برای بازیگران مرد نسبت به خانم ها سخت تر باشد.

در انتها و با توجه به صحبت طیف های مختلف در سینما و تلویزیون می توان درک کرد که مقبول واقع شدن بحث گریم و یا موارد سنگینی که بازیگر با آنها برای رسیدن به نقش و بهتر دیده شدن روبروست، در مجموع جا افتاده و کمتر اتفاق افتاده پروژه ای به مشکل بربخورد. البته این تعامل نیازمند با ارزش بودن اثر و یا مجموعه و نقش برای بازیگران حرفه ای است.



گزارش از: اشکان منصوری


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار