استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اجرای جشنواره فیلم سبز پس از یک وقفه طولانی گفت: اجرای این جشنواره گامی فرهنگی مکمل خدمات و توجه ویژه دولت تدبیر و امید برای ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید موسی خادمی افزود: مواهب طبیعی، منابع آب و خاک و به عبارتی محیط زیست سالم به عنوان بستر حیات طبیعی مساله ای حیاتی است و دولت یازدهم با توجه ویژه به احیای تالابها، مبارزه با هرگونه دخل و تصرف انسانی ،زمین خواری ،صیانت از منابع آب و کاهش آلودگی های زیست محیطی به این بخش نگاه راهبردی دارد.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست سالم با اقدام های متنوع فرهنگی ممکن است، تصریح کرد: پیش بینی برنامه های فرهنگی نظیر جشنواره فسلم سبز با هدف جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط زیست یک اولویت این بخش باید باشد.

خادمی گفت: ایجاد تشکل های مردم نهاد و واگذاری برنامه های فرهنگ سازی حفظ محیط زیست به این تشکل ها زمینه مشارکت مردمی در این رویداد حیاتی را دوچندان خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد ویژگی های محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد با داشتن مناطق جنگلی ، رودخانه های پرآب و مناطق حفاظت شده را یک اقلیم کم نظیر ایران توصیف کرد و افزود: پارک ملی دنا جزو محدود مناطقی است که در 'زیستکره' ثبت شده است .

وی گفت: در کنار جلب مشارکت های مردمی، مدیریت اجرایی و دیگر دستگاه های استان نسبت به مقوله حفظ محیط زیست نگاه ویژه ای دارد که مساله پاکس سازی رودخانه بشار از آلایند ها و در اولویت قرار گرفتن ساماندهی این رودخانه بیانگر این امر است.

وی تصریح کرد: از مهمترین ظرفیت های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد مواهب طبیعی آن شامل جنگلها، رودخانه ها و آب وهوای مطبوع آن است که مردم باید برای حفظ این سرمایه بین نسلی مشارکت بیشتری از خود نشان دهند.

کهگیلویه وبویراحمد دارای 312هزار هکتار مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع و 850 هزار هکتار جنگل و بیش از دو هزار گونه گیاهی است.

در جشنواره فیلم سبز که هفته گذشته برگزار شد ، 250فیلم زیست محیطی در سالن سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در یاسوج همراه با استقبال علاقه مندان به محیط زیست اکران شد.
 
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.