رییس فدراسیون اسکیت گفت: توسعه و پیشرفت اسکیت در استان در رشته های مختلف اسکیت سبب شده تا فدراسیون همدان را در اولویت تاسیس پایگاه قهرمانی این رشته در کشور قرار دهد.

همدان، گزینه نخست فدراسیون برای ایجاد پایگاه قهرمانی اسکیت در کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ «فریبا محمدیان» در مجمع سالیانه هیات اسکیت همدان به بیان انتظارات فدراسیون از اسکیت همدان پرداخت و گفت: یکی از انتظارات ما از رییس هیات درون سازمانی است و وی باید بتواند درون منابع انسانی تخصصی اسکیت استان انسجام لازم را به وجود بیاورد.


محمدیان افزود: این منابع به تحقق اهداف اسمیت در سه بُعد قهرمانی، همگانی و حرفه ای می انجامد و رییس هیات باید این موارد را در دستور کار قرار دهد.

وی به انتظار دوم فدراسیون از اسکیت استان اشاره و اظهار کرد: منابع استانی اعم از حوزه استانداری، دانشگاهی، آموزش و پرورش و خیّران ورزشی برای اسکیت استان به کارگیری شوند.
وی خاطرنشان کرد: باید بخش هایی از اسکیت که در استان دارای پتانسیل بیشتری است مورد توجه قرار بگیرد.

رییس فدراسیون اسکیت بر لزوم تعامل بین اعضای هیات با فدراسیون تاکید و خاطرنشان کرد: در بخش برون سازمانی انتظار ما این است که تعامل شما با اعضای فدراسیون جدی و مستمر باشد.

محمدیان بیان کرد: چنانچه پتانسیل واقعی اسکیت استان شکوفا شود ما از هیچ کمکی برای ارتقای منابع انسانی کوتاهی نخواهیم کرد.

رییس فدراسیون اسکیت اظهار داشت: این رشته یک رشته المپیکی است و دارای مواد بسیار زیاد و قابل توجه در المپیاد های مختلف است.

وی افزود: اگر این رشته توسط بخش های مختلف اقتصادی کشور مورد حمایت قرار بگیرد می تواند اتفاق های خوبی را در سطح آسیایی و حتی جهانی سبب شود.

محمیان تفکرات مدیریتی در کنار منابع مالی را راهکار رفع مشکلات دانست و افزود: فدراسیون اسکیت برای انجام برنامه های کلان وزارتی نیازمند حمایت و تعامل بیش از پیش هیئت های استانی است.

وی با بیان اینکه فدراسیون اسکیت به صورت منطقه ای در سطح کشور تقسیم بندی تا در کوتاهترین زمان ممکن به نتایج قابل قبولی برسد، اظهار داشت: تنظیم و تصویب آیین نامه شورای راهبردی فدراسیون در راستای توسعه اسکیت و استفاده از تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و زیرساختهای موجود هیئتهای استانی در جهت تعمیم این رشته مفرح و پرطرفدار از اهم برنامه های فدراسیون و هیئتهای تابعه است.

محمدیان خواستار استفاده بهینه از منابع انسانی، مادی و مالی موجود در استانها در جهت رشد و توسعه تمامی رشته های این رشته ورزشی شد و اعلام کرد: افزایش رویدادهای ورزش منطقه ای به منظور توسعه کمی و کیفی ورزش اسکیت از جمله اهداف برنامه های شورای راهبردی فدراسیون در مناطق شش گانه کشور است.

وی بررسی مشارکت هیئت های استانی در فعالیت های آموزشی و پژوهشی و ارائه به فدراسیون، همکاری در برنامه ریزی و اجرای برنامه های منطقه ای، امکان سنجی استانها به منظور افزایش بهره وری نقاط قوت و اشتراک گذاشتن منایع موجود استانی را از جمله وظایف شورای مناطق عنوان کرد.

محمدیان خواستار استفاده بهینه از منابع انسانی، مادی و مالی موجود در استانها در جهت رشد و توسعه تمامی رشته های این رشته ورزشی شد و اعلام کرد: افزایش رویدادهای ورزش منطقه ای به منظور توسعه کمی و کیفی ورزش اسکیت از جمله اهداف برنامه های شورای راهبردی فدراسیون در مناطق شش گانه کشور است.

وی بررسی مشارکت هیئت های استانی در فعالیت های آموزشی و پژوهشی و ارائه به فدراسیون، همکاری در برنامه ریزی و اجرای برنامه های منطقه ای، امکان سنجی استانها به منظور افزایش بهره وری نقاط قوت و اشتراک گذاشتن منایع موجود استانی را از جمله وظایف شورای مناطق عنوان کرد.

وی ادامه داد : هیات اسکی استان ها باید به مقوله پرورش استعداد از طریق آموزش و پرورش توجه خاصی نشان داده و به تربیت مربیان ماهر در این رشته بپردازند و به همین منظور طبق استعداد و ظرفیت های هر استان هر سال 3 استان جزو پایگاه قهرمانی اسکیت قرار می گیرد.

وی در خصوص جایگاه اسکیت همدان افزود : توسعه و پیشرفت اسکیت در استان در رشته های سرعت ، نیمه استقامت و استقامت و فری استایل اسکیت میتواند در موفقیت تیم ملی ایران نقش کلیدی داشته باشد و فدراسیون نگاه جداگانه ای بر اسکیت همدان دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های مطلوب همدان این استان اولویت نخست فدراسیون برای ایجاد پایگاه قهرمانی اسکیت است.

محمدیان افزود: اسکیت بهانه مناسب و خوبی به جهت مفرح بودن و جذاب بودن برای نوجوانان و نونهالان است تا به رشد فکری و معنوی و تعالی برسد و مابایستی فضایی را برای این نوجوانان فراهم کنیم که علاوه بر تقویت قوای جسمانی ، قهرمانی و مدال آوری را با مدال هایی به رنگ خدا و معنویت انسانی کسب کنند.

رییس فدراسیون اسکیت کشور ادامه داد : در صورتی که امر پرورش استعداد به خوبی در استان ها انجام شود شاهد قهرمانی ورزشکاران کشور در مسابقات جهانی بوده و می توانیم جایگاه خود را در بین سایر کشورها بیابیم.

وی افزود: اسکیت هفت رشته ورزشی را تحت پوشش خود قرار داده است و اسکیت فقط در کشورمان اسکیت سرعت نیست و با بررسی کارشناسانه به این نتیجه رسیدیم که علت عدم توفیق تیم های اسکیت سرعت ما در رقابتهای برون مرزی عدم تمرین در پیست های یخی است.

وی با اشاره به اعزام تیم ملی اینلاین هاکی بانوان به رقابت های جهانی ایتالیا که بیستم خردادماه صورت می گیرد از تلاش ملی پوشان که از یک ماه پیش اردوی مداومی را سپری می کنند ، تقدیر کرد و اظهار داشت: این تیم رقابت های قهرمانی آسیا را هم پیش رو دارد که آبان ماه سال جاری در چین برگزار می شود ،پیشرفت این رشته تا حدی است که می توانم از هم اکنون قول مدال خوش رنگ آسیایی بدهم.

محمدیان خاطر نشان کرد: با این روحیه و بر اساس آنچه در تقویم ورزشی سال 95 گنجانده شده، برنامه های مختلفی را ییش بینی کرده ایم که بر این اساس در نظر داریم با قدرت، نوآوری و خلاقیت و تلاش مصاعف وارد میدان شویم و از همان روزهای ابتدایی سال با قدرت گام برداریم.

وی افزود: اگر بخواهیم مروری بر دست آوردهای فدراسیون در سال 94 داشته باشیم باید بگویم هم در حوزه ستادی و هم در حوزه صفی فدراسیون چه در بعد داخلی و بین المللی اقدامات خوب و موثری صورت گرفت که جا دارد از تمامی همکاران در فدراسیون و البته هیات های استانی تشکر کنم چرا که موفقیت های به دست آمده اسکیت برآیند کار گروهی است که با اتحاد، انسجام و البته تعهد همه همکارانم صورت پذیرفت.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.