مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان از ثبت 22 هزار و 240 واقعه ازدواج در استان در سال 94 خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سال 93 با کاهش 2.6 درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  از زاهدان،؛رضا راحت دهمرده در همایش سیاست های جمعیتی در زاهدان افزود: سال گذشته 685 هزار و 352 واقعه ازدواج در سازمان ثبت احوال کشور ثبت شد که سهم سیستان و بلوچستان از این آمار، 22 هزار و 240 واقعه بود که در مقایسه با سال قبل از آن 2.6 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: بر اساس این آمار انجام سنت ازدواج در سال گذشته در سطح کشور به طور میانگین 5.4 درصد کاهش یافته است.

راحت دهمرده ادامه داد: در سیستان و بلوچستان از هر 13 ازدواج تنها یک مورد آن به طلاق منجر می شود که این آمار در بعضی از استان های کشور یک مورد در هر سه ازدواج است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تحقق بند دوم سیاست های کلان ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را عاملی برای دوری از این آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: تشکیل نهاد تخصصی برای این منظور و با هدف حفظ پویایی سنت ازدواج سالم ضروری است.

راحت دهمرده با اشاره به تعداد موالید سال 94 تصریح کرد: یک میلیون و 702 هزار و 219 واقعه تولد در سال گذشته در کشور روی داد که سیستان و بلوچستان با 101 هزار و 139 ولادت بالاترین نرخ را در بین استان های کشور داراست.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: کاهش ، درصدی ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار