مسابقات کدآپ که اولین دوره از لیگ برنامه نویسی در کشور است، حاشیه هایی هم به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات کدآپ، اولین لیگ برتر برنامه نویسی در سطح کشور در روزهای پنج و شش خرداد ماه در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است.

در این خصوص ابتدا به سراغ مسئولان اجرایی مسابقات کدآپ رفتیم تا اطلاعاتی در زمینه این مسابقات کسب نماییم.

محمد علی روزی طلب دبیر اجرایی مسابقات کدآپ  در خصوص این مسابقات گفت: مسابقات کدآپ از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و اولین دوره به برنامه نویسی اختصاص یافته است. 2 دوره این مسابقات را به صورت آنلاین و تمرینی برگزار کردیم تا افراد شرکت کننده با محیط آشنا شوند تا در مسابقه اصلی دچار سردرگمی نشوند.

روزی طلب در خصوص سطح مسابقات عنوان کرد: 250 نفر از بین 800 شرکت کننده به فینال مسابقات راه پیدا کردند. در واقع می توان گفت که 60 درصد شرکت کنندگان از شهرستان ها و 40 درصد مابقی از تهران هستند. بالای 70 درصد افراد حاضر دانشجویان دوره کارشناسی و مابقی دانش آموز، فارغ التحصیل و دکتری هستند.

وی در خصوص هزینه برگزاری مسابقات عنوان کرد: این مسابقات را رایگان برگزار کردیم چرا که هزینه ها از  طرف اسپانسرها تامین شد و جوایز مسابقات 60 ربع سکه است که یکی از اسپانسرهای مسابقات تقبل آن را بر عهده گرفته است.

دبیر اجرایی مسابقات کد آپ در خصوص استقبال در دوره های آینده  این مسابقات گفت: با توجه به استقبالی که در دوره اول وجود دارد قطعا در دوره های آینده شاهد استقبال گسترده تری هستیم.

پس از دبیر اجرایی توانستیم با مدیر اجرایی گفت و گوی کوتاهی در همان راستا داشته باشیم.
محمد باقر تبریزی مدیر تیم اجرایی مسابقات کدآپ اظهار داشت: تصمیم این مسابقات در پاییز سال قبل گرفته شد. این مسابقات از چند مرحله تمرینی، مقدماتی و یک مرحله اصلی تشکیل شده است. 

مدیر تیم اجرایی مسابقات کدآپ دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: در مرحله تمرینی که رتبه مهم نبود، اما در مرحله مقدماتی افرادی که جز 250 نفر اول بودند به مرحله حضوری راه پیدا کردند.

تبریزی درباره سطح مسابقات گفت: مسابقات برنامه نویسی در این سطح تا کنون برگزار نشده است و این مسابقات کد آپ اولین لیگ برنامه نویسی در کشور است. 

وی افزود: از نکات حائز اهمیت در این لیگ می توان به این موضوع اشاره کرد که در مسابقات برنامه نویسی مختلفی که تا کنون برگزار شده است بیشتر افراد المپیادی شرکت می کردند اما ما مسابقات را طوری برنامه ریزی کردیم که افراد با سطح متوسط هم بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند و سوالات نیز در سه سطح آسان، متوسط و دشوار طراحی شده است که هدف از این کار جذب تعداد متقاضیان بیشتری بود.

بعد از صحبت به مسئولان اجرایی مسابقات کدآپ به سراغ شرکت کنندگان این مسابقات رفتیم.

دانش آموزان  هم به برنامه نویسی علاقه مندند
علی دانش آموز متوسطه یکی از مدارس تهران به عنوان جوان ترین شرکت کننده این مسابقات گفت: من از طریق اطلاع رسانی های انجام شده از لیگ برنامه نویسی مطلع شدم و توانستم از مرحله مقدماتی با موفقیت به مرحله نهایی برسم.

وی در خصوص آشنایی با برنامه نویسی عنوان کرد: من با دوره های برنامه نویسی در دبیرستان آشنا شدم و چون خودم علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برنامه نویسی بودم به مطالعه و یادگیری اصول مختلف برنامه نویسی مشغول شدم.

علی در خصوص مشکلات برگزاری مسابقات کدآپ اظهار داشت: تنها مشکل این مسابقات زمان آن است که با امتحانات دبیرستان تداخل دارد.

وی در خصوص ارزیابی سطح مسابقات بیان کرد: مسابقات کدآپ از سطح قابل قبولی برخوردار است چرا که افراد حاذقی در این مسابقات حضور پیدا کرده اند.احتمال این که تیم ما جزء تیم های برتر قرار گیرد خیلی ناچیز است و من و دوستم بیشتر برای کسب تجربه در مسابقه کدآپ شرکت کرده ایم.

دانشجویان سایر رشته ها در مسابقات کدآپ
مریم دانشجوی ریاضی دانشگاه شریف که شرکت کننده یکی از تیم های دخترانه است در خصوص ارزیابی سطح مسابقات گفت: برنامه نویسان حاضر همه جزء برترین های کشور هستند.من و دوستم شانسی برای برنده شدن نداریم چون جزء رشته ریاضی هستیم و به نسبت دانشجویان کامپیوتر از مهارت کمتری در زمینه برنامه نویسی بهره مندیم.

وی ادامه داد: مسابقات از نظر اجرایی تا این جا به خوبی برگزار شده است، البته من و هم تیمی ام تمام تلاشمان را می کنیم تا بهترین عملکرد را به نمایش بگذاریم.

دانشجویان نرم افزار شهرستانی در مسابقات کدآپ
آرمان یکی دیگر از شرکت کنندگان مسابقات کدآپ گفت: مسابقات سطح خوبی دارد. اگرچه هم تیمی من نتوانست در فینال همراه من باشد اما من تمام توان خود را می گذارم تا نتیجه خوبی از مسابقات برنامه نویسی کسب کنم.

وی با اشاره به حضور برترین های برنامه نویسی ادامه داد: اغلب افراد حاضر از دانشجویان رشته نرم افزار هستند که همه برای آشنایی و یادگیری برخی نکات آموزشی پا به این مسابقات گذاشته اند.

آرمان افزود:جو و شرایط حاکم بر مسابقات خیلی خوب و صمیمی است. 

سطح مسابقات کدآپ بالاست
سجاد دانشجوی سخت افزار دانشگاه شریف گفت: مسابقات از سطح و شرایط خوبی برخوردار است و طبق برنامه ریزی های گفته شده پیش می رود.

وی افزود: سوالات بخش مقدماتی خیلی دشوار نبود اما ما را با روند و نوع سوال ها آشنا کرد.

سجاد در خصوص برنده شدن در این مسابقات عنوان کرد: من دوره های مختلف برنامه نویسی را بلد هستم و با همراهی هم تیمی ام تمامی تلاشمان را برای کسب رتبه های برتر می کنیم و بسیار به گرفتن نتیجه خوب امیدواریم.

گزارش از بهار الهی

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار