مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، مراکز مشاوره را راه حلی برای مشکلات تحصیلی دانشجویان دانست و از ارائه درس مهارت‌های زندگی دانشجویی در مهر 95 خبر داد.

حمید یعقوبی مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با
خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در سال 94 بیش از 75 هزار دانشجو به مراکز مشاوره مراجعه کردند و از خدمات آن بهره بردند. بعد از مسائل تحصیلی، مسائل ارتباطی و روان‌شناختی بیشترین دلیل مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره است.

وی همچنین از ارائه درس مهارت‌های زندگی دانشجویی به صورت دو واحدی و درس اختیاری خبر داد و گفت: این درس در آخرین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی درسی وزارت علوم به تصویب رسید و در مرحله ابلاغ به دانشگاه‌ها قرار دارد و پس از ابلاغ از مهرماه آماده ارائه به دانشجویان است.

یعقوبی اظهار داشت: درس مهارت‌های زندگی دانشجویی در مقطع کارشناسی همه دانشگاه های دولتی و غیر دولتی شامل دانشگاه‌ آزاد، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه پیام‌نور و... ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان درمورد مباحثی که درس مهارت‌های زندگی دانشجویی به آن می پردازد، توضیح داد: بخشی از مباحث، مهارت‌هایی است که سازمان جهانی بهداشت وابسته به سازمان ملل توصیه کرده است. این مهارت‌های پایه شامل همدلی، خودآگاهی، مدیریت استرس، مدیریت خشم، مدیریت هیجانات منفی، تفکر خلاق، حل مساله، تفکر نقادانه، ارتباط موثر و روابط بین فردی می‌شود.

گفتنی است، علاوه بر مباحث مذکور، بعضی از مسائل تحصیلی، برنامه‌ریزی درسی، روابط بین فردی نیز در سرفصل این درس پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، مشاوره ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.