هر ایرانی سالانه 616 فنجان چای می نوشد که سه برابر سرانه دنیا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در آیین از سرگیری فعالیت کارخانه چای در تنکاین گفت: سرانه مصرف چای در دنیا نیم کیلوگرم و در ایران 1.5 کیلوگرم است.

صفایی، چای تولید ایران را چایی ارگانیک اعلام کرد و افزود: استفاده نکردن از اسانس، سموم و کودهای شیمیایی در تولید چای ایرانی سبب شده این محصول کاملا سالم تولید شود.

وی گفت: بیش از 55 هزار تن چای سالهای 40 و 50 در غرب مازندران و شرق گیلان تولید می شد که این رقم اکنون به 20 هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور راه اندازی کارخانه های تعطیل شده چای را راهکاری برای بهبود کیفیت، افزایش تولید و کاهش واردات اعلام کرد و افزود : نیاز کشور به چای حدود 120 هزار تن است و حمایت از چایکاران و راه اندازی مجدد کارخانه های فرآوری بخشی از نیاز کشور به واردات را تامین خواهد کرد.

در سفر رئیس سازمان تعاون روستایی کشور به تنکابن، فعالیت یازدهمین کارخانه چای این شهرستان پس از 14 سال توقف، از سرگرفته شد.

شرکت تعاون روستایی رامسر، برای فعال کردن مجدد این کارخانه که 2 هزار و 400 متر مربع مساحت دارد 5 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.

این کارخانه چای که در سال 1317 راه اندازی شده بود، 14 سال پیش به دلیل سوء مدیریت تعطیل شد و اکنون فعالیت خود را با 40 کارگرآغاز کرد.

چایکاران مناطق شعیب کلایه و سلیمان آباد تنکابن برگ سبز چای خود را از این پس به این کارخانه تحویل می دهند.

یازده کارخانه چای در تنکابن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.