همدان؛

راه اندازی مجدد 7 واحد تولیدی غیرفعال و نیمه‌تعطیل در تویسرکان

فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: به‌زودی 7 واحد تولیدی غیرفعال و نیمه‌تعطیل در تویسرکان فعال می‌شود.

راه اندازی مجدد 7 واحد تولیدی غیرفعال و نیمه‌تعطیل در تویسرکان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حبیب مومیوند در نشستی که با محوریت بررسی مشکلات هفت واحد تولیدی مشکل‌دار شهرستان تویسرکان برگزار شد، اظهار کرد: امسال با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی در اولویت برنامه‌های مسئولان است و با توجه به اینکه بحث اساسی اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم در دستور کار دولت قرار دارد بنابراین تمام دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها موظف به سازماندهی واحدهای تولیدی هستند.

وی ادامه داد: باید تمام تلاش خود را برای سازماندهی واحدهای تولیدی که به هر علتی دچار مشکلاتی هستند، داشته باشیم.

مومیوند با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران 7 واحد تولیدی مشکل‌دار شهرستان در جلسه عنوان کرد: باید به مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی شود به طوریکه نداشتن نقدینگی مشکل اصلی این واحدها است.

وی خواستار تعامل و همسویی بیش از پیش مدیریت بانک کشاورزی استان و تویسرکان با واحدهای تولیدی شهرستان شد و تصریح کرد: از آنجا که بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل هفت طرح تولیدی مشکل‌دار شهرستان تویسرکان محسوب می‌شود نیاز است با سرمایه‌گذاران این واحدهای تولیدی تعاملی اثربخش داشته باشد تا با مساعدت و پرداخت وام این واحدها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرعامل بانک کشاورزی استان همدان نیز با تأکید بر بررسی کارشناسانه طرح‌های تولیدی در راستای جلوگیری از هدر رفت منابع مالی، گفت: این بانک، هر گونه آمادگی برای همکاری با سرمایه‌گذاران را دارد.

سیدسعید موسویبیان کرد: بانک کشاورزی در کنار واحدهای تولیدی است نه مقابل آنها بنابراین می‌توانیم با جمع‌آوری بیت‌المال بیشتر، آنها را در قالب تسهیلات در اختیار واحدهایی که وام‌های خود را به موقع پرداخت می‌کنند، بگذاریم.

وی از مشکلات متعدد مرغداران استان سخن گفت و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی توجیهی اقدامی از سوی بانک کشاورزی برای رفع این گونه مشکلات بوده است.

حاتمی، رئیس بانک کشاورزی تویسرکان نیز با بیان اینکه این بانک در نهایت مطالبات خود را در راستای توجه به اقتصاد کشور و حقوق عمومی مردم از سرمایه‌گذران و تولیدکنندگان پس می‌گیرد، از مسئولان خواست: در ارائه مجوزهای فعالیت به طرح‌هایپیشنهادی با بررسی‌های کارشناسانه وارد عمل شوند و به طرح‌های با توجیه اقتصادی و کارشناسایی شده مجوز دهند.

در ادامه این نشست واحدهای مشکل‌دار مسائل و مشکلات خود را بیان کردند که مدیرعامل بانک کشاورزی استان قول مساعدت و همکاری با این واحدها را داد تا با تقسیط وام‌هایشان مشکلات آنها حل شود و دوباره به چرخه تولید برگردند.

انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار