اراک؛

دین مبین اسلام منادی صلح و گفتگو

نماینده ولی فقیه در استان در همایش یک روزه صلح و گفتگو در اندیشه امام خمینی (ره) گفت : همواره دین مبین اسلام همه انسانها را به صلح و گفتگو دعوت کرده است .

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در همایش یک روزه صلح و گفتگو در اندیشه امام خمینی (ره) که در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد با اشاره به اهمیت صلح و دوستی در دین اسلام گفت: همواره دین مبین اسلام همه انسانها را به صلح و گفتگو دعوت می کند و زندگی پیامبر اسلام و ائمه خود گواه صلح و دوستی این بزرگواران است که سرلوحه راه و سیره امام خمینی (ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی شد.
امام جمعه اراک در ادامه گفت: حضرت امام خمینی (ره) در کلیه آثار رهنمودهایش همگان را به صلح دعوت کردند و بر خلاف دشمنان اسلام که جنون قدرت دارند عشق به خدمت به مردم را داشتند.
وی در پایان گفت: اصل صلح بر مبنای صلح عادلانه است و باید مراقب بود که موقع پذیرش صلح حق انسانها تضییع نشود و در کشور بر مبنای رهنمودهای امام وحدت با اقلیت های مذهبی کشور حفظ شود تا برای تعالی کشور گام برداریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی  هم در این همایش ملی گفت: امام خمینی (ره) اندیشمند برجسته جهانی است که در در زنجیره نوابغ و متفکران و عالمان استان مرکزی به عنوان مهد مفاخر ایران می درخشد.
علیرضا نظام آبادی افزود: امام راحل در شرایطی که ظلم ستمشاهی مردم را به ستوه آورده بود با خسارت انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و تیز هوشی و داریت ویژهای در این خصوص داشتند.
وی بیان کرد: این شخصیت بزرگ در راستای شکل گیری و حمایت از تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی نیز زحمات زیادی کشیدند و امروز شاهد هستیم که تفکر عمیق ایشان به بار نشسته و حمایت هایی که در این خصوص انجام گرفته به کانون تولید علم و پرورش نیروهای کارآمد تبدیل شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک رتبه 57 را در کل دانشگاه های کشور، و رتبه ششم را در دانشگاه های آزاد اسلامی کشور داراست و به عنوان بزرگترین دانشگاه غرب کشور در حلقه علمی و آموزش عالی نقش آفرینی می کند.
دبیر همایش ملی صلح و گفت و گو در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک هم در این همایش گفت: مردم محوری از اصول اندیشه امام راحل بود و همواره بر این مهم تاکید می کرد.
شاهرخ حکمت افزود: آسایش و آرامش امروز جامعه مرهون زحمات و تلاش های امام راحل و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب است و همه باید قدردان این زحمات باشند.
وی بیان کرد: کارهای علمی و شکل گیری کمیته های همایش ملی صلح و گفت و گو در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) از بهمن ماه سال 94 آغاز شد و ارائه مقاله ها به این همایش تا اردیبشهت ماه امسال ادامه داشت.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ادامه داد: در مرحله اول 71 اثر از استان های سیستان و بلوچستان، قم، لرستان، خراسان رضوی، همدان، مرکزی، ایلام، خوزستان و اصفهان به دبیرخانه این همایش ارسال شد که 35 اثر پذیرفته شد.
حکمت اظهار کرد: در مرحله دوم نیز پس از داوری آثار، شش اثر به عنوان برترین مقاله های این همایش ملی انتخاب شد و 29 اثر نیز به صورت پوستر درآمده است.
همایش ملی صلح و گفت و گو بر اساس اقلیم و شرایط هر استان با موضوعات مختلف در سراسر کشور آغاز شده و تا نیمه اول خردادماه به اتمام می رسد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، دری ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.