ساری،

توزیع شیر رایگان در برخی شهرهای مازندران

به مناسبت روز جهانی در شهرهای ساری و آمل به صورت نمادین شیر توزیع می‌ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران گفت: همزمان با روز جهانی شیر، در 10 نقطه از شهرهای ساری و آمل شیر به صورت نمادین در بین مردم به صورت رایگان توزیع می‌ شود.

اسماعیل خاتمی‌ مقدم افزود: این توزیع از ساعت 18 روز چهارشنبه هفته جاری 12خرداد‌ در پارک ‌های ملل، شمس، قائم و میدان معلم ساری و پارک دهکده طلایی، میدان قائم، سه راه نور، ابتدای خیابان محمودآباد و میدان شمع شهر آمل، شیر پاستوریزه به صورت ‌های لیوانی، پلاستیکی و پاکتی توزیع می ‌شود.

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران سرانه مصرف شیر در کشور را کمتر از 70 کیلوگرم بیان کرد و گفت: سرانه تولید لبنیات بر پایه شیر در مازندران حدود 255 و سرانه مصرف استان حدود 80 کیلوگرم است.

خاتمی ‌مقدم افزود: براساس آمارهای رسمی در حال حاضر از 35 کارخانه لبنیات مازندران، 18 واحد فعال است و ظرفیت اسمی این واحدها تبدیل 3 هزار و 800 تن شیر به محصولات لبنی است.

وی با بیان اینکه مازندران سالانه با تولید حدود 700 هزار تن شیر خام رتبه دوم کشور را دارد، گفت: 70 درصد از این میزان شیر در واحدهای سنتی و در روستاها تولید می ‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، شیر ، رایگان ، توزیع ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار