فرماندهی انتظامی استان مرکزی در جلسه شورای اسلامی استان، شوراهای شهرها را زبان گویای مردم دانست.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ، فرمانده انتظامی استان در این جلسه گفت: شوراهای اسلامی یکی از مکان هایی است که می تواند مطالبات مردم شهر ها را پیگیری و خواسته های آنها را پاسخگو باشد.
سرهنگ عزیزی افزود : باید در تمام ارکان اجتماعی فرهنگ سازی شود تا مردم قانع به حق خود و رعایت حقوق دیگران باشند تا جامعه ای آرام و به دور از هرگونه تخلفی داشته باشیم.
وی گفت : در سال94 در سطح استان 4 درصد کاهش جرائم نسبت به سال 93 داشته ایم و در این زمینه 31 هزار نفر در جرائم مختلف دستگیر شدند.
عزیزی افزود : از 31 هزار نفر دستگیر شده در جرائم ، 13 هزار و 400 نفر در بخش مواد مخدر بودند که 540 نفر قاچاقچی و بیش از 12 هزار نفر خورده فروش و معتاد هستند.
وی افزود: در سال گذشته روزانه به طور میانگین 30 تا 70 نفر دستگیری معتاد در استان داشته ایم که این آمار نشان می دهد دستگاه های مربوطه باید در این امر با نیروی انتظامی همکاری بیشتری داشته باشند.
سرهنگ عزیز افزود: اعتیاد جز موارد الویت دار در آسیب های استان شناخته شده است که بیکاری ، تعارض فرهنگی و حاشیه نشینی از عوامل این معضل خانمان سوز شناسایی شده است.
وی در بحث سرقت ها در استان گفت: 80 درصد سرقت ها در استان مرکزی خورد است که 90 درصد این سرقت ها توسط معتادین انجام می شود و بیشتر آنها در امکانی که از روشنایی کافی برخوردار نیستند رخ می دهد و شهرداری ها موظف هستند در این امر تا روشنایی معابر و بخصوص پارکها و فضاهای سبز را در جهت اشراف کامل نیروهای پلیس بر این مکانها تامین کنند .
در این جلسه نمایندگان شوراهای اسلامی شهرهای استان مسائل مربوط به امنیت بیشتر در شهرهای خود را بازگو کردند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، انتظامی ، پاسخگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.