بیرجند؛

برداشت محصولات جالیزی شهرستان طبس

برداشت محصولات جالیزی شهرستان طبس از سطح 330 هکتار آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت : برداشت از سطح 330 هکتار محصولات جالیزی این شهرستان از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده است و پیش بینی می شود از این سطح بالغ بر 8 هزار تن انواع محصولات جالیزی برداشت شود.

مهندس بخشایی ارقام جالیز کشت شده را خربزه خاتونی هورسان، خربزه ارگون، خربزه محلی، هندوانه نياگارا ، هندوانه رزن سيت، هندوانه اچ ای دی،  تیل مگسی و طالبی محلی  نام برد و افزود:  کشت محصولات جالیزی در این  شهرستان به 3 روش کشت مالچ پلاستیک، کشت در فضای باز و استفاده از نشاء انجام می شود که کشت زیر پلاستیک به دلیل حفظ رطوبت، کنترل علف های هرز و زود رس محصول علی رغم هزینه بالاتری که نسبت به سایر روش های کشت دارد از سوی کشاورزان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت : دوره آموزشی در زمینه تغذيه جاليز، کاهش مصرف سموم و مبارزه به موقع با آفات و بیماری ها در جالیز برای 31 نفر از بهره برداران برگزار شده است.

وی افزود : در شهرستان طبس  محصول خربزه زودتر از سایر نقاط استان به عمل می‌آید که از این نظر به دلیل درآمدزا بودن از جایگاه خاصی در شهرستان برخوردار می‌باشد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار